Na regionálnej trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno jazdia od 10. decembra, od platnosti nového cestovného poriadku na železniciach, už vlaky súkromnej spoločnosti Leo Express.
Kapacita takmer 240 miest
Cestujúcich na stokilometrovej trase bude prepravovať 21 nízkopodlažnými súpravami s kapacitou takmer 240 miest, z toho 140 na sedenie. Nový dopravca bude osobnú prepravu zabezpečovať podľa zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme na objednávku Ministerstva dopravy SR. Na trati v Podunajsku nahradil štátnu Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK), ktorá linku prevádzkovala dočasne od konca roka 2020, keď tam skončil Regio Jet.
Z Bratislavy bude možné cestovať vlakom priamo do Belgicka k Severnému moru
„Cestujúcim ponúkneme cez pracovný týždeň 96 spojov denne. Máme kvalitne vyškolených dispečerov, ktorí tento nápor vlakov dokážu riadiť a sú pripravení riešiť každú mimoriadnu situáciu,” informoval manažér prevádzky Leo Express Lukáš Salenka.
Celý tím podľa neho intenzívne pracoval na tom, aby cestujúci mali na trati kvalitné cestovanie. Dopravca zahustil spoje a zvýšil kapacitu medzi Dunajskou Stredou, Kvetoslavovom a Bratislavou, kde budú vlaky v špičke jazdiť každých 20 minút.
Dunajská Strela
„Vlaky majú meno Dunajská Strela. Názov vybrala odborná porota Leo Express na základe takmer 400 návrhov samotných cestujúcich,” uviedol hovorca Leo Express Emil Sedlařík.
Leo Express ukázal vlak na trať Bratislava - Komárno, sľubuje novú úroveň cestovania (video+foto)
Ministerstvo dopravy poskytne Leo Express Slovensko vyše 17 miliónov eur ako ročnú zálohovú úhradu na začiatok prevádzky železničnej osobnej dopravy na trati medzi Bratislavou a Komárnom, a to od začiatku platnosti nového cestovného poriadku a vstupu dopravcu trať do 31. decembra 2024.
Ministerstvo musí zaplatiť takmer 900-tisíc
Za objednané dopravné výkony do konca tohto roka má rezort dopravy zaplatiť takmer 900-tisíc eur a počas budúceho roka skoro 16,4 milióna eur. V prvej čiastkovej zmluve ministerstvo objednalo na trati celkové dopravné výkony takmer 1,7 milióna vlakových kilometrov, z toho do konca aktuálneho roka zhruba 93-tisíc a v budúcom roku skoro 1,6 milióna kilometrov.
ZSSK v súvislosti so zmenou na trati informovala, že cestujúci si môžu základné a zľavnené cestovné doklady na vlaky nového dopravcu od nedele kúpiť aj v jej pokladniciach v Bratislave-Novom Meste, Dunajskej Strede a Komárne.
Platnosť lístkov
„Všetky ostatné cestovné doklady, týždenné či mesačné lístky, si cestujúci môžu zakúpiť cez e-shop nového dopravcu Leo Express,” upozornil Dominik Drevický z odboru komunikácie ZSSK. Lístky predané pod obchodným menom ZSSK budú na tejto trati vo vlakoch nového dopravcu uznávané do 31. decembra.
ZSSK predčasne ukončila zmluvu s ÖBB, na trati Bratislava - Komárno bude prevádzkovať vlaky samostatne
„Ak bude cestovný lístok s platnosťou po tomto dátume, je možné ho vrátiť a cestujúcemu bude vrátená alikvotná časť. Taktiež do 31. decembra 2023 budú na tejto trati uznávané medzinárodné cestovné doklady,” priblížil Drevický. Od 10. decembra nový dopravca na traťovom úseku Bratislava hl. stanica – Bratislava-Nové Mesto uznáva režijné výhody (režijky) ZSSK.