Na tuneli Višňové na rozostavanom úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala je už zabetónovaná posledná klenba. Tunel má tak dokončené základové pásy a sekundárne ostenie vrátane hĺbených častí tunela.
Opravy povrchov
Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) o tom v pondelok informovala s tým, že celkovo zabetónovali 478 klenieb v hlavných tunelových rúrach, pričom na jednom 12-metrovom bloku zabudovali priemerne 167 kubických metrov betónu.
Technológiu pre tunel Višňové by mohol dodať aj zhotoviteľ D1, je to jedna z možností
„Na betonáž bolo nasadených päť betónovacích vozíkov a počas betonáží pracovalo v tuneli priemerne tristo pracovníkov,“ priblížila hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
Celkovo bolo použitých približne 80-tisíc kubíkov betónu. K tomu zabetónovali 143 menších klenieb v prepojkách, s ďalším objemom betónu zhruba 6,5 tisíca kubických metrov. „Momentálne sa realizujú opravy povrchov sekundárneho ostenia a pokračuje realizácia doplnkového drenážneho systému,“ dodala Žgravčáková.
Lehota výstavby sa predlžuje
Diaľničný úsek D1 pri Žiline v dĺžke 13,5 kilometra, z toho tunel má 7,5 kilometra, dokončuje stavebné združenie na čele so spoločnosťou Skanska SK, a. s., takmer dva roky od mája 2021.
Podľa zmluvy s NDS sa stavbári zaviazali diaľnicu s tunelom dostavať pôvodne zhruba za tisíc dní, teda 33 mesiacov od začiatku prác, čiže približne do februára 2024.
V tendri na technológiu tunela Višňové je už známe rozhodnutie, námietky sa týkali dvoch navzájom prepojených skutočností
Pre opravné práce v tuneli po predošlom zhotoviteľovi sa lehota výstavby predlžuje. Dokončovanie stavebnej časti viac ako tri roky meškajúceho úseku D1 by malo trvať predbežne do konca budúceho roka.
Zhotoviteľ získal zákazku za zmluvnú cenu zhruba 255 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), Za necelé dva roky vysúťažená cena vzrástla o viac ako 13 miliónov eur, zatiaľ takmer na 268 miliónov eur bez dane.