Najobľúbenejším typom diaľničnej známky u nás je 10-dňová

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dialnica d1
Foto: ilustračné, SITA/Michal Burza
Tento článok pre vás načítala AI.

Najobľúbenejším typom diaľničnej známky u nás je 10-dňová známka, predalo sa jej o 13 % viac ako v roku 2022. Motoristi si vlani kúpili takmer 2,9 milióna kusov, pričom príjem z jej predaja predstavoval 29,4 mil. eur. Najvyšší príjem však Národná diaľničná spoločnosť zaznamenala z predaja 365-dňovej známky a to na úrovni 55,5 mil. eur.

Tretím najpreferovanejším druhom známky bolo 30-dňová, ktorej sa predalo zhruba 600-tisíc, pričom tržby z jej predaja boli na úrovni 8,5 mil. eur. Ročnú diaľničnú známku si kúpilo 269-tisíc motoristov, čo je o 26 % menej oproti minulému roku.

Takmer 4,9 milióna predaných kusov

Tržby z jej predaja boli na úrovni 13,5 mil. eur. Celkovo počet predaných diaľničných známok stúpol v minulom roku oproti predchádzajúcemu roku, predalo sa takmer 4,9 milióna kusov. Tržby z predaja boli na úrovni zhruba 106,8 mil. eur, čo je o 20 % viac než v roku 2022.

Nie je žiadnym prekvapením, že najviac diaľničných známok sa predalo v lete, konkrétne v júli. Predalo sa takmer 650-tisíc známok, pričom aj počas júla dominovala 10-dňová známka, ktorá tvorila viac než 62 % predaja. Porovnateľný záujem o diaľničné známky bol aj v auguste. Tretí najsilnejší mesiac predstavoval január. V prvom mesiaci roka 2023 však predaju dominovala ročná diaľničná známka.

Najpopulárnejšia je elektronická verzia

Motoristi uprednostňujú nákup elektronickej diaľničnej známky online cez www.eznamka.sk. Viac než polovica sa ich predala práve cez tento kanál.

Výnimku z platenia za diaľničnú známku majú oslobodené vozidlá. Žiadostí o oslobodenie od úhrady za diaľničnú známku za vlaňajšok vzrástol oproti predošlému o 30 %, čo predstavuje takmer 16-tisíc žiadostí v danom roku.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Národná diaľničná spoločnosť (NDS)