Dopravný podnik Bratislava (DPB) v piatok zaradil do testovacej prevádzky 12-metrový mestský vodíkový autobus. Ako informuje hovorca DPB Martin Chlebovec, DPB sa pripravuje na prevádzku prvej flotily mestských autobusov s vodíkovým pohonom na Slovensku. Na niekoľko dní si vyskúša prevádzku rovnakého modelu, aký očakáva vo svojom vozidlovom parku na budúci rok.
Jazda bude bezplatná
Verejnosť sa ním bude môcť odviezť do 27. decembra cez pracovné dni, najmä na linkách 50, 65, 74 a 87. Jazda týmto vozidlom bude pre cestujúcich bezplatná.
Vianočné električky premávajú v uliciach Bratislavy na špeciálnej linke, hľadajte symbol snehovej vločky (foto)
Štyri rovnaké vozidlá, už v bratislavských farbách, vybavené najnovšími technológiami, dorazia do depa DPB už budúci rok. DPB ich objednal tento rok vďaka nenávratnému finančnému príspevku z európskych fondov. Tomuto kroku predchádzala súťaž na dodávateľa, ktorej výsledky boli známe v závere minulého roka.
„V porovnaní s elektrobusmi je výhodou týchto vozidiel dlhší dojazd, ale aj rýchlejšie tankovanie. Autobus na vodík by mohol na jedno dotankovanie prejsť aj viac ako 350 km, čím dokáže plnohodnotne nahradiť bežné autobusy v celodennej prevádzke,“ spresnil Chlebovec.
Vozidlo nie je prototypom
Mestský nízkopodlažný vodíkový autobus Solaris Urbino 12 hydrogen v modrobielej farebnej kombinácii bude niekoľko dní premávať v reálnych podmienkach s cestujúcimi.
DPB chce jazdiť ekologickejšie, vyhlásil verejné obstarávania na nákup desiatok nových autobusov
„Ide o autobus poháňaný elektromotormi v zadnej náprave a menšou trakčnou batériou, pre ktoré dodáva elektrickú energiu vodíkový palivový článok,“ vysvetlil hovorca DPB s tým, že vozidlo nie je prototypom a rovnaký model prevádzkujú viaceré európske mestá.
Ekologické riešenie
„Vodíkový autobus predstavuje ekologické riešenie a prispieva k zníženiu množstva emisií,“ dodala prvá námestníčka primátora Tatiana Kratochvílová.
Dopravný podnik predstavil novinku na nových vozidlách, inšpiroval sa Bruselom
Testovaním vodíkového autobusu získa DPB cenné dáta potrebné pre prevádzku vozidiel s týmto typom pohonu. „Chceme si vyskúšať, ako sa autobus správa v rôznych podmienkach a na základe toho naplánujeme jeho efektívne využitie na linkách mestskej hromadnej dopravy v budúcnosti,“ uzavrel predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.