Slovenské železnice podpísali zákazky za vyše milióna eur, peniaze pôjdu na viaceré projekty

Vlak, koľajnice
ŽSR podpísali aj zmluvu na spracovanie projektovej dokumentácie súvisiacej s terminálom integrovanej osobnej prepravy v Bratislave, a to na úseku Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice, TIOP č.6 Bratislava – Ružinov Foto: ilustračné, Thinkstock

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) za účasti ministra dopravy Andreja Doležala podpísali zmluvu na projektovanie rekonštrukcie mostného objektu na trati štátna hranica Marchegg – Devínska Nová Ves. Informovala o tom Ria Feik Achbergerová, riaditeľka odboru komunikácie a marketingu ŽSR.

Dôvodom rekonštrukcie traťovej koľaje v úseku Devínska Nová Ves št. hr. – ŽST Devínska Nová Ves je aj zlepšenie bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy. Hodnota zákazky je takmer 428-tisíc eur.

Zhotoviteľom projektovej dokumentácie je Reming Consult, a.s. Bratislava. Realizácia projektu má byť ukončená do decembra 2023. Podľa ministra Doležala elektrifikácia trate z Devínskej Novej Vsi na hranicu s Rakúskom, vrátane modernizácie hraničného mosta, bude znamenať priame a najrýchlejšie vlakové spojenie pre obyvateľov Slovenska.

Stavba musí spĺňať požiadavky

„Je to súčasť koridoru z bratislavskej Hlavnej stanice, kde prichádzajú rýchliky z celého Slovenska,“ povedal minister Doležal. Zároveň s realizáciou mosta bude realizovaný aj projekt elektrifikácie predmetnej trate, na ktorú je už spracovaná projektová dokumentácia.

V projekte ide aj o rekonštrukciu mosta – jeho masívnej klenbovej časti, nosných konštrukcií a sanácia spodnej stavby. Pôvodný architektonický vzhľad mosta, teda tehlové klenby, kamenné čelá a piliere ako aj opory mosta, musia byť zachované.

Stavba musí zahŕňať splnenie požiadaviek na vykonanie elektrifikácie trate, a tiež podľa možnosti zohľadniť požiadavky Rakúskych železníc (ÖBB), ktoré vyplývajú z modernizácie a zdvojkoľajnenia trate na rakúskom území s výhľadovou rýchlosťou 200 kilometrov za hodinu a na oceľovej časti mosta 140 kilometrov za hodinu.

ŽSR podpísali v stredu 5. mája aj zmluvu na spracovanie projektovej dokumentácie súvisiacej s terminálom integrovanej osobnej prepravy v Bratislave, a to na úseku Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice, TIOP č.6 Bratislava – Ružinov. Bratislavčania v mestskej časti Ružinov sa vďaka projektu dočkajú Terminálu integrovanej osobnej prepravy Ružinov.

Zvýši sa priepustnosť trate

Predmet zákazky, ktorý má byť realizovaný do decembra 2023 sa člení na dve časti. Prvou je Terminál integrovanej osobnej prepravy Ružinov – odbočka, druhou Terminál integrovanej osobnej prepravy Ružinov – zastávka.

V prvom projekte ide o stavbu pre zvýšenie priepustnosti trate v úseku Dunajská Streda – Bratislava – Nové Mesto, pri ktorej sa trate prepoja koľajovými spojkami. Tým sa zriadi odbočka s cieľom zvýšenia kapacity jednokoľajnej trate smerom do Komárna. Zhotoviteľ projektovej dokumentácie je Valbek & Prodex s.r.o. Bratislava. Hodnota zákazky je 298-tisíc eur bez DPH.

V druhom projekte ide o stavbu Terminálu integrovanej osobnej prepravy Bratislava – Ružinov zastávka s napojením na železničnú, cestnú a siete mestskej hromadnej dopravy.

Ide o zriadenie železničnej zastávky na trojkoľajnom úseku súbehu dvoch železničných tratí, ktorý sa v ďalšom priebehu rozvetvuje na smer Podunajské Biskupice – jednokoľajná trať a dvojkoľajný úsek smer Bratislava ústredná nákladná stanica a Bratislava – Petržalka. Zhotoviteľom projektovej dokumentácie je Reming Consult a.s. Bratislava, pričom hodnota zákazky je vyše 322-tisíc eur bez DPH.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Andrej DoležalRia Feik Achbergerová
Firmy a inštitúcie ŽSR Železnice Slovenskej republiky