Modernizácia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály pozostáva z viacerých etáp. Prvú, cez Karlovu Ves, už naplno využíva verejnosť. K spusteniu sa ale blíži aj druhá etapa na úseku od obratiska Karlova Ves po Hanulovu. Dnes prešla skúšobnou jazdou, ktorá je jednou z dôležitých súčastí kolaudačného konania.
Župa uskutočnila skúšobnú jazdu
„Tak ako pri modernizácii úseku v Karlovej Vsi aj trať v Dúbravke bude komfortnejšia, vynovená. Má nový koľajový spodok, nové koľajnice ako aj nové trolejové vedenie. Ani tu nebude chýbať zelený povrch, nové prístrešky, elektronické tabule či lavičky s nabíjaním pre mobily,“ povedal bratislavský župan Juraj Droba.
Kolaudačné konanie druhej etapy Karlovesko-Dúbravskej radiály začal Bratislavský samosprávny kraj na žiadosť Hlavného mesta SR Bratislava ešte v minulom roku.
Ak bude všetko v poriadku, vydá župa ako špeciálny stavebný úrad pre električkové a trolejbusové dráhy, povolenie na predčasné užívanie v priebehu pár týždňov.
Komplikovaný proces
Celý tento proces je pomerne komplikovaný. K tomu, aby električky v Dúbravke dostali zelenú, je potrebný napríklad záznam o skúšobnej jazde, stanoviská dotknutých orgánov a množstvo ďalších potrebných dokladov.
Až po splnení všetkých podmienok vydá Bratislavský samosprávny kraj povolenie na predčasné užívanie.
“Je dôležité, aby trať mohla slúžiť verejnosti čo najskôr, ale zároveň, aby jej užívanie neohrozovalo bezpečnosť ani zdravie ľudí,“ apeloval Droba.
Električku blokuje spor pod meniarňou
Výraznejším problémom, ktorý bráni spusteniu električky až do Dúbravky, je spor so zástupcami vlastníkov pozemkov pod meniarňou v Dolných Krčacoch, z ktorej je napájané trakčné vedenie pre túto trasu.
„Prístup k meniarni v súčasnosti znemožňuje nový vlastník pozemku pod ňou. Robíme všetky potrebné kroky k tomu, aby sme sa do nej dostali v čo možno najkratšom čase,“ uviedol hovorca Bratislavy Peter Bubla.
Stavebné práce na dráhe v časti obratisko Karlova Ves – Damborského (po novom Záluhy) ukončili ešte 20. decembra minulého roka.
Od mája je naplánovaná najťažšia etapa modernizácie, ktorá má trvať približne 130 dní. Modernizovať sa má najdlhší úsek trate od tunela po Molecovu, kde plánujú postaviť nový prestupný terminál.
Finálny a záväzný termín dokončenia modernizácie Dúbravsko-Karloveskej radiály vo všetkých etapách je 12. september 2020.