- aktualizované 17. septembra 18:07
Vývoz rúbaniny z tunela Prešov na stavbe úseku diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh je podľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) v súlade s povoleniami.
„Všetky práce sú realizované na základe právoplatného rozhodnutia Okresného úradu životného prostredia (v Prešove). Zároveň všetky výsledky skúšok a rozborov certifikovanými akreditovanými laboratóriami preukazujú environmentálnu nezávadnosť predmetného materiálu,“ uviedla v utorok pre agentúru SITA hovorkyňa NDS Michaela Michalová. NDS tak reagovala na zásah polície v Mestských lesoch Prešov pre navážanie odpadu zo stavby tunela Prešov.
Šéfka najväčšej slovenskej píly kritizuje nový zákon o lesoch. Doplatí na to ekonomika celej krajiny
„Prírodný materiál pochádza priamo z územia, kde sa vyváža. NDS ako investor vždy hľadá najlepšie riešenie z pohľadu vplyvov na životné prostredie,“ uviedla Michalová. Ide podľa nej o synergický efekt, keď prebytok materiálu zo stavby má druhotné využitie pre potreby mesta Prešov a zároveň sa ušetria financie na stavbe.
Ministerstvo nezasahuje
Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV) informovalo, že vyšetrovanie polície je nezávislé a žiadnym spôsobom do neho nezasahuje.
„Sme pripravení plne spolupracovať s políciou aj s ostatnými orgánmi štátnej správy. Platí, že rezort dopravy pri prebytku nakladá s výrubovým materiálom v súlade s environmentálnymi predpismi, efektívne a hospodárne,“ uviedol rezort dopravy pre agentúru SITA.
Hygienici opäť kontrolovali nebalenú zmrzlinu v Bratislavskom kraji, rozdali viacero pokút
Združenie D1 Prešov, západ – Prešov, juh, zhotoviteľ rovnomenného úseku, zareagovalo, že má na tieto úpravy právoplatné povolenie od mesta Prešov.
„Vyrúbaný inertný materiál z tunela Prešov sa používa na budovanie násypov stavby diaľnice, ako aj na úpravu lesných ciest v majetku mesta Prešov,“ informovala agentúru SITA PR manažérka a hovorkyňa stavebnej spoločnosti Eurovia SK, a. s., (vedúci člen združenia) Simona Tarčáková.
Procesné úkony polície
Policajti v utorok od skorého rána vykonávali ďalšie procesné úkony v súvislosti s navážaním odpadu z výstavby tunela Prešov do Mestských lesov Prešov. Ako informovala prešovská krajská polícia, prípad vyšetrujú ako zločin neoprávneného nakladania s odpadmi.
Do tejto akcie bolo nasadených vyše dvadsať policajtov, hasiči, rôzna policajná a hasičská technika či najmodernejšia technika pre znalecké skúmanie, pričom vyšetrovacie úkony vykonávali na úseku v dĺžke viac ako pätnásť kilometrov. Ďalšie okolnosti prípadu sú predmetom prebiehajúceho vyšetrovania.
Štyri roky výstavby
Hlavným zhotoviteľom stavby úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh v dĺžke 7,9 kilometra, vrátane tunela Prešov (2,2 km), je združenie stavebných spoločností Eurovia SK, a. s., Košice (vedúci člen), Doprastav, a. s., Bratislava a Metrostav, a. s., Praha.
Stavebný dozor na stavbe zabezpečujú firmy AE Dozorinng, s. r. o., BUNG Slovensko, s. r. o., a Infram SK, s. r. o. Juhozápadný obchvat Prešova na D1 je vo výstavbe od júna 2017, dokončený by mal byť v júni 2021.
Zmluvná hodnota stavebných prác je 356,35 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, financovanie je zabezpečené zo zdrojov Kohézneho fondu Európskej únie a zo štátneho rozpočtu cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020.