Tesco oslavuje Deň Zeme po svojom, jeho zamestnanci vyčistili okolie predajní od dvoch ton odpadu

Tesco úspešne plní svoje vlastné záväzky v súvislosti s ochranou planéty a prírodných zdrojov.
Tesco den zeme dobrovolnici.jpg
Foto: archívne, Tesco

Dobrovoľníci z Tesca odľahčili prírodu o dve tony odpadkov. Informovalo o tom Tesco, ktoré sa aj tento rok zapojilo do aktivít na pomoc životnému prostrediu pri príležitosti Dňa Zeme, ktorý pripadá na 22. apríla. Viac ako 400 dobrovoľníkov tak počas apríla venovalo 650 hodín vyčisteniu širšieho okolia predajní od odhodených plastových fliaš, kartónov či drobných smeti.

Tesco sa dlhodobo snaží svojich zamestnancov motivovať k aktívnemu zapájaniu sa do rôznych dobrovoľných aktivít, preto im poskytuje dva dni plateného voľna, ktoré môžu využiť na pomoc svojej komunite.

Trvalý záujem o pomoc vo viacerých oblastiach

Tieto dni využívajú nielen na upratovanie, ale aj na pomoc pri potravinových zbierkach, na pomoc onkologickým pacientom a tiež na podporu domovov sociálnych služieb, školám a škôlkam, na zveľadenie svojho okolia v rámci podujatia Naše mesto alebo ako mentori v rámci programu Medzinárodná cena vojvodu z Edinburghu (DofE). Ako Tesco priblížilo, v uplynulom roku zamestnanci venovali týmto aktivitám viac ako desaťtisíc hodín.

„Sme hrdí na Tesco dobrovoľníkov a dobrovoľníčky, ktorí každý rok pomôžu odľahčiť naše životné prostredie od ton odpadu. Projekt realizujeme už viac ako päť rokov, čo svedčí o tom, že našim kolegyniam a kolegom úprimne záleží na pomoci prírode a zlepšovaní svojho okolia, a my sme radi, že sa na ňu každý rok tešia,“ uviedla Michaela Lehotská, CSR manažérka Tesca na Slovensku.

Líder v boji proti plytvaniu potravinami

Tesco úspešne plní svoje vlastné záväzky v súvislosti s ochranou planéty a prírodných zdrojov. Znižuje emisie v predajniach napríklad využívaním obnoviteľných zdrojov energie či zavádzaním opatrení na úsporu energie. Rovnako sa snaží o znižovanie emisií v distribúcií, efektívnu logistiku zásielok, recykláciu obalového materiálu a tiež optimalizuje dopravu a zavádza šetrnejšie nákladné vozidlá.

Tesco súčasne výrazne znižuje množstvo potravinového odpadu prostredníctvom efektívneho procesu darovania vhodných potravín prostredníctvom aplikácie Foodiverse. Tesco je tak lídrom v boji proti plytvaniu potravinami na Slovensku, pričom níženie potravinového odpadu aktuálne predstavuje 75 percent. Tescu sa darí aj optimalizácia obalového materiálu, a to s dôrazom na maximálnu recyklovateľnosť. Súčasne obaly nie sú tam, kde to nie je potrebné, ako napríklad v kategórii pečiva, ovocia či zeleniny.

„Zákazníkom ponúkame certifikované produkty vyrábané s maximálnym ohľadom na životné prostredie a zároveň prijímame aj následné kroky na zmiernenie negatívnych vplyvov na planétu. Príkladom môže byť sortiment oblečenia F&F s kolekciou Made Mindfully, ktorá je vyrobená zodpovedným spôsobom s ohľadom na ochranu životného prostredia a vzácnych zdrojov našej planéty,“ doplnilo Tesco, ktoré sa súčasne sústredí na ponuku zdravých a udržateľných potravín.

Firmy a inštitúcie: Tesco

Odporúčané