V porovnaní s obdobím pred piatimi rokmi je dopyt po zelených riešeniach niekoľkonásobný. V roku 2015 by pravdepodobne energetici s produktom zelená elektrina len ťažko uspeli.
Podomoví predajcovia energií si nedali “voľno“ ani počas aktuálnej koronakrízy. Niektorí dodávatelia energií hlásia sťažnosti svojich odberateľov na takzvaných energetických šmejdov.
Ak chceme ušetriť aj počas zimy, nemali by sme podľa energetikov svoje domovy prekurovať. S najväčšími dodávateľmi energií sme sa pozreli na to, aké chyby počas zimy robíme, a na čom by sme vedeli ušetriť.
Pre zákazníka môže byť skutočne nežiadúce, aby ho dnes navštívil podomový predajca. Zvlášť, ak to vopred neoznámi, čo zvyčajne títo predajcovia nerobia, myslí si Východoslovenská energetika.
Domácnosti počas koronakrízy spotrebujú viac energií. Pri elektrine to je zhruba o 10 % viac, pri plyne približne o 7 % viac. Opačná situácia je pri priemyselných odberateľoch. Pri nich dodávatelia energií evidujú pokles spotreby energií od 10 do 20 %.
Stredoslovenskí energetici strácajú v súčasnosti na predaji elektriny týždenne pol milióna eur. Problémom v súčasnosti je tiež fakt, že niektoré spoločnosti sa už rozhodli neplatiť faktúry za elektrinu. Dôležité je, aby zákazníci s dodávateľmi energií komunikovali, a hľadali spoločné riešenia.
Spomalenie rastu ekonomiky prináša podľa stredoslovenských energetikov so sebou aj nové príležitosti pre rozšírenie portfólií silnejších energetických firiem, akvizíciou slabších hráčov.