Politické strany už minuli na kampaň viac ako päť miliónov eur, najviac utratil Smer-SD a prekvapilo aj KDH

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Fico, Šimečka, Kollár, Majerský
Robert Fico (Smer-SD), Michal Šimečka (Progresívne Slovensko), Boris Kollár (Sme rodina), Milan Majerský (KDH). Foto: koláž SITA webnoviny

Politické strany minuli na predvolebnú kampaň k štvrtkovému dňu viac ako 5,78 milióna eur. Najviac zatiaľ utratila strana Smer-SD, a to vyše 1,2 milióna eur z jej celkového rozpočtu dva milióny eur.

Viac o téme: Predčasné voľby 2023 na Slovensku

Vyplýva to z údajov, ktoré zverejňuje na svojom webe Transparency International Slovensko. Za Smerom-SD nasleduje Progresívne Slovensko, ktoré minulo 866-tisíc eur a hnutie Sme rodina s výdavkami na úrovni 720-tisíc eur.

Strany stavili viac na sociálne siete ako na reklamu na najznámejšom vyhľadávači. Ich výdavky na Meta reklamu dosiahli vyše 351-tisíc eur, na Google utratili vyše 190-tisíc eur. Kresťanskodemokratické hnutie má najvyššie výdavky spomedzi všetkých strán na reklamu prostredníctvom sociálnych sietí platformy Meta. Vynaložilo na ňu zhruba 76-tisíc eur.

V rámci rebríčka celkových výdavkov na kampaň je však zatiaľ na poslednom mieste, minulo 197-tisíc eur. Reklamu na Googli doteraz najviac využilo hnutie Progresívne Slovensko, ktoré na ňu minulo 79-tisíc eur.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie KDH Kresťanskodemokratické hnutiePS Progresívne SlovenskoSme rodinaSmer - SSDTIS Transparency International Slovensko