Tesco na Slovensku prináša svojim zákazníkom ešte pestrejšiu ponuku lokálnych vín. V spolupráci so Zväzom vinohradníkov a vinárov Slovenska v predajniach Tesca pribudnú nové vína od slovenských producentov. Pod značkou Tesco Finest alebo Tesco Standard si tak zákazníci môžu kúpiť slovenskú Pálavu, Dunaj, Pinot noir rose, Rizling vlašský, Rizling rýnsky alebo Rulandské šedé, ktoré vyrábajú a dodávajú lokálni vinári. Celkovo je v ponuke vlastných značiek reťazca 12 vín od slovenských producentov. Letu kraľujú najmä ľahké šumivé vína.
Ako hovorí Erik Šiatovský, komerčný riaditeľ pre Tesco na Slovensku, prvotnou myšlienkou bolo doplniť rad vín vlastnej značky Finest a Standard o slovenské vína, ktoré sú vo svete jedinečné. „Po diskusii s členmi Zväzu vinohradníkov a vinárov Slovenska sa nám podarilo pôvodnú myšlienku rozpracovať do úspešnej spolupráce. Oslovili sme vinárov so zadaním ponúknuť zákazníkom jedinečné slovenské vína. Urobili sme výber, a aj za účasti someliérov zo zväzu sme vybrali vína, ktoré by boli vhodné. Tak vznikli prvé vína vlastnej značky Finest zo Slovenska,“ vysvetľuje E. Šiatkovský.
Slovenské vína vlastnej značky Tesco Finest vzbudili u zákazníkov hneď po uvedení do ponuky veľký záujem. Aj preto reťazec aktuálne pokračuje v rozširovaní ponuky o ďalšie druhy – konkrétne odrôd Devín, Sauvignon, Alibernet, Ľadové víno a Rizling vlašský. ,,Po ďalšej úrode sme si rezervovali kapacity aj na sekt robený tradičnou metódou zrenia vo fľaši a aj nové odrody Milia, Noria, Hron, ktoré sú unikátnymi originálmi z našich viníc a patria medzi tzv. slovenské novošľachtence*,“ dodáva E. Šiatkovský.
Spolupráca s Tescom prináša rast a rozvoj
Medzi vinárov, ktorí sa zapojili do spolupráce s Tescom a začali produkovať vína značky Tesco Finest patria známe slovenské vinárske značky ako Víno Matyšák, Vinárske závody Topoľčianky či Víno Nitra.
,,Vieme, že Tesco sa v rámci línie Finest snaží ponúknuť zákazníkom to najlepšie, takže pre nás je to pocta a istá forma uznania, že nás Tesco v rámci svojich prísnych kritérií zaradilo do výberu prémiových vín pod vlastnou značkou. Dlhodobo sa zameriavame na predaj tých lepších, kvalitnejších a drahších vín a spolupráca na tejto úrovni len posilňuje dosahovanie našich cieľov a vízií. Aj touto formou chceme ľuďom dokázať, že sa oplatí dať jedno-dve eurá navyše za kvalitné víno, pričom zážitok je s „tuctovým“ vínom neporovnateľný,“ hovorí Michal Sivko, marketingový manažér vinárstva Matyšák z Pezinka.
Pred začiatkom spolupráce s Tescom, museli dodávatelia splniť prísne výberové kritériá. ,,Výrobcovia museli splniť veľmi prísne podmienky nášho auditu, čo bolo určite náročnejšie ako výroba samotného vína. Už v tejto chvíli mám od nich pozitívne ohlasy, že naše prísne podmienky ich firmu a výrobné procesy posunuli výrazne dopredu,“ vysvetľuje E. Šiatkovský.
V lete vedú bublinky, najobľúbenejšia je polosladká Pálava
Chute Slovákov sú rozmanité a v rámci ponuky slovenských vín Tesco Standard a Finest si zákazníci môžu kúpiť biele, červené i ružové vína. „Momentálne v teplých letných mesiacoch zákazníci uprednostňujú šumivé vína typu Prosecco a ľahšie biele a ružové vína. Najobľúbenejším Finest slovenským vínom je polosladká Pálava od výrobcu Chateau Topoľčianky. Hitom sú aj ľahké nápoje na báze vína s ovocnou príchuťou a šumivé vína v plechovkách,“ dopĺňa E. Šiatkovský. Podľa jeho slov slovenské vína sú medzi zákazníkmi čoraz obľúbenejšie a ich predaj rastie.
* Pozn.: slovenské novošľachtence – vďaka úsiliu vinárskych šľachtiteľských kapacít boli na Slovensku od 80. rokov 20. storočia vyšľachtené nové unikátne odrody bielych a modrých muštových odrôd. Vyrábajú sa z nich jedinečné slovenské vína.
Informačný servis