V septembrových parlamentných voľbách prišlo voliť takmer 70 percent mladých ľudí.
Viac o téme: Predčasné voľby na Slovensku 2023
Zaujala svoju cieľovú skupinu
Podľa údajov exit pollu agentúry Focus je to o štyri percentá viac ako v uplynulých voľbách do Národnej rady SR. V máji pritom svoju účasť vo voľbách deklarovalo len niečo cez 50 percent mladých.
SNS je pripravená vládnuť so Smerom a Hlasom, podľa Danka musí vláda Ódora skončiť čo najskôr (video)
Ako ďalej informovala kampaň Chcem tu zostať – preto volím, mobilizačná sieť vznikla len tri mesiace pred voľbami, no aj tak zaujala svoju cieľovú skupinu. Na sociálnych sieťach rástla pre zapojenie 60 influencerov.
Kampaň podporilo množstvo nadácií
Online kampaň doplnili diskusie, mobilizačné koncerty a podujatia na školách. Na tých sa zúčastnil aj predseda úradníckej vlády Ľudovít Ódor či minister školstva Daniel Bútora. Podľa septembrového prieskumu agentúry Focus bola poznateľnosť značky Chcem tu zostať na úrovni takmer 40 percent celkovej populácie.
Osud krajiny má v rukách Progresívne Slovensko, tvrdí Gröhling
„Nestranícka mobilizačná kampaň mala silnú podporu nielen v občianskom sektore, ale aj medzi firmami a bežnými ľuďmi. Rozbeh kampane pokryli organizácie zo svojich rezerv, v ďalších fázach kampaň podporili stovky darcov, nadácie, ale najmä veľké firmy,“ uviedol Patrik Kimijan z kampane.
Cez platformu Donio sa zapojilo 292 darcov a darkýň, ktorí spoločne vyzbierali 41 735 eur. Taktiež Nadácia Action for democracy, Nadácia Slovenskej sporiteľne, Tatra banka, mobilný operátor O2, ale aj ďalší individuálni donori darovali na ďalšie kampaňové aktivity ďalšie desiatky tisíc eur. Kampaň Chcem tu zostať zároveň tvrdí, že viaceré firmy im prenechali svoje bilbordové plochy alebo nakúpený reklamný priestor v televíziách.