Ako digitalizácia mení pravidlá hry vo financiách a v sprostredkovaní - ROZHOVOR

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Miroslav Majcin (vpravo) počas rozhovoru pre agentúru SITA v podcaste Má to Filipa.
Miroslav Majcin (vpravo) počas rozhovoru pre agentúru SITA v podcaste Má to Filipa. Foto: SITA.
Tento článok pre vás načítala AI.

Digitalizácia mení tvár finančného sektora a prináša nové príležitosti aj výzvy. Inovatívne nástroje a technológie nielen zjednodušujú prácu finančných sprostredkovateľov, ale aj zlepšujú služby pre klientov.

Svet financií už dávno nie je rovnaký a digitalizácia aj technologické inovácie tiež zásadne zmenili spôsob, akým banky, poisťovne a investičné platformy komunikujú s klientmi a spracúvajú finančné operácie. Táto transformácia zasiahla aj oblasť finančného sprostredkovania, kde moderné technológie umožňujú efektívnejšiu prácu a komfortnejšie služby.

Riaditeľ externého predaja Universal maklérsky dom (UMD) Miroslav Majcin v exkluzívnom rozhovore pre agentúru SITA v podcaste Má to Filipa prezradil, ako sa im v podarilo vybudovať robustný ekosystém, ktorý reflektuje potreby dnešných klientov i sprostredkovateľov. Tiež to, ako moderné technológie ovplyvnili fungovanie jednej z najväčších sprostredkovateľských spoločností na Slovensku a čo prinesie budúcnosť.

1. Komplexný ekosystém: Základ úspechu

Digitalizácia je podľa Majcina kľúčovým pilierom modernej firmy. UMD investovalo milióny eur do vytvorenia komplexného ekosystému, ktorý zahŕňa nástroje pre centrálu, agentov v teréne aj klientov.

„Naše technológie umožňujú agentom spracovať viac klientov efektívnejšie a poskytovať personalizované finančné plány,“ vysvetľuje Majcin.

Súčasťou ekosystému sú nástroje ako Portos – portál obchodnej služby – a aplikácia UFO (Univerzálny finančný organizér), ktorá slúži ako komunikačný kanál medzi klientom a agentom. „Klienti môžu riešiť poistné udalosti, sledovať stav investícií alebo dokonca uzatvárať zmluvy online,“ dodáva.

2. Výnimočný komfort pre klientov

Aplikácia UFO poskytuje klientom jednoduchý prístup k ich finančným dokumentom, investičným účtom a zmluvám. „Či už ste na lyžiarskom svahu alebo doma, UFO vám pomôže vyriešiť poistnú udalosť alebo nájsť najbližšiu pobočku,“ hovorí Majcin. Táto technológia zároveň podporuje finančnú gramotnosť klientov a uľahčuje orientáciu vo svete financií.

Universal maklérsky dom
Foto: Universal maklérsky dom.

3. Vzdelávanie ako základ úspechu

Moderné technológie si vyžadujú neustále vzdelávanie, a to nielen pre agentov, ale aj pre klientov. Spoločnosť UMD prevádzkuje vzdelávaciu akadémiu s prezenčnými aj digitálnymi kurzami, ktoré pokrývajú odborné témy aj osobnostný rozvoj. „Je to našou misiou – zvyšovať finančnú gramotnosť a pripraviť našich agentov na budúce výzvy,“ zdôrazňuje.

4. Pripravenosť na budúcnosť

UMD plánuje zaviesť AI chatboty, ktoré pomôžu agentom analyzovať poistné produkty a vytvárať optimálne riešenia pre klientov. „Umelá inteligencia je vynikajúci pomocník, ale človek vždy zostane na prvom mieste,“ tvrdí Majcin. Spoločnosť verí, že budúcnosť finančného sprostredkovania spočíva v kombinácii odbornosti a technologických inovácií.

Universal maklérsky dom
Foto: Universal maklérsky dom.

Digitalizácia vo financiách prináša nevídané možnosti pre agentov aj klientov. Ako hovorí Majcin, kľúčom k úspechu je neustále sa prispôsobovať novým trendom a zároveň zachovať ľudský prístup. „Technológie sú nástroj, ale človek zostáva nenahraditeľným spojivom vo svete financií,“ dodáva.

V celom rozhovore sa dozviete:

  • ako digitalizácia ovplyvnila fungovanie finančného sprostredkovania
  • aké technológie používa UMD na zlepšenie služieb
  • ako aplikácia UFO zjednodušuje klientom správu financií
  • aké nové technológie, vrátane umelej inteligencie, plánujú zaviesť
  • prečo zostáva ľudský faktor nenahraditeľný aj v digitálnej ére

>>> Video podcast Má to Filipa

Ďalšie zaujímavé rozhovory si môžete vypočuť aj na —> Spotify

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Miroslav Majcin
Firmy a inštitúcie Universal maklérsky dom