Bezmála dve tretiny Slovákov aktívne spravujú svoje financie cez mobil, používajú ho hlavne mladí

Podľa UniCredit Bank nie je prekvapením, že mobilné bankovníctvo plne ovládlo mladšiu generáciu vo veku 18 až 26 rokov.
Telefón, mobil
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Až 64 % Slovákov aktívne spravuje financie cez mobilný telefón. Mobil dominuje pri spravovaní osobných financií Slovákov aj z hľadiska času a frekvencie používania.

Našinci najviac využívajú jeho základné funkcie ako zadávanie platieb, sledovanie zostatkov, či potvrdzovanie platieb na internete. Vyplýva to z prieskumu UniCredit Bank.

Trendom je platenie cez QR kód

Ten tiež ukázal, že 45 % Slovákov aktívne využíva na správu svojich financií iba mobilný telefón a aplikáciu v smartfóne, zatiaľ čo 32 % stále uprednostňuje internetové bankovníctvo a ďalších 19 % kombinuje obe možnosti.

Obľuba využívania mobilu je aj pri trvalých príkazoch, ktoré využíva až jedna štvrtina respondentov. V posledných rokoch je podľa prieskumu veľkým trendom tiež platenie pomocou QR kódov.

V používaní mobilného bankovníctva o niečo viac prevažujú muži. Ženy častejšie používajú internet banking alebo kombinujú mobilné bankovníctvo s internet bankingom.

Starší obľubujú internetbanking

Podľa UniCredit Bank nie je prekvapením, že mobilné bankovníctvo plne ovládlo mladšiu generáciu vo veku 18 až 26 rokov, využíva ho až 75 % respondentov v tejto vekovej kategórii.

Internetové bankovníctvo je naopak obľúbené u staršej generácie vo veku 54 až 65 rokov (49 % respondentov v tejto vekovej kategórii).

Mobilnú bankovú aplikáciu používa aspoň raz týždenne 26 % respondentov. Necelá polovica (45 %) uviedla, že ho používa aspoň každý druhý deň a 12 % dokonca každý deň.

Zúčastnilo sa skoro dvetisíc ľudí

Pokiaľ ide o internetové bankovníctvo, raz týždenne ho využíva menej ako polovica používateľov (45 %).

Orientačný prieskum o využívaní mobilného bankovníctva v porovnaní s internetovým bankovníctvom na českom a slovenskom trhu uskutočnila UniCredit Bank v júli 2021 prostredníctvom online panelu výskumnej agentúry IPSOS.

Prieskumu sa zúčastnilo 982 respondentov z Českej republiky a 1010 respondentov zo Slovenska.

Firmy a inštitúcie: UniCredit Bank

Odporúčané