Po novom pri procese registrácie vzniku, zmeny alebo zániku zmluvného záložného práva nebudú musieť byť klienti fyzicky prítomní na pobočke CDCP.
Centrálny depozitár cenných papierov (CDCP) pripravil od januára zmeny v registrácii zmluvného záložného práva. Po novom nebudú musieť byť žiadatelia pri procese registrácie vzniku, zmeny a zániku zmluvného záložného práva v CDCP fyzicky prítomní na pobočke. Žiadosti budú vybavované v poradí, v akom boli do CDCP doručené, najneskôr však v lehote do 15 pracovných dní od dňa ich doručenia.
„Cieľom bude zefektívnenie registrácie, čo si doteraz vyžadovalo, aby bol žiadateľ pri tomto procese fyzicky prítomný,“ informuje depozitár, ktorý však zároveň upozorňuje, že zmeny sa týkajú výhradne zmluvného záložného práva a nedotknú sa zákonného záložného práva.
Prednostné spracovanie
CDCP umožní klientom požadovať aj prednostné spracovanie príkazu na registráciu vzniku, zmeny alebo zániku záložného práva. Spracovať príkaz však nebude možné v daný deň podania žiadosti, ale do dvoch pracovných dní odo dňa jeho doručenia, pod podmienkou, že o to klient požiada priamo v príkaze a zaplatí poplatok za prednostné spracovanie.
Cenník bude rozlišovať poplatok za podanie príkazu na registráciu záložného práva, poplatok za prednostné spracovanie príkazu, poplatok za registráciu záložného práva a poplatok za prednostné vykonanie služby.
Osobne podaný príkaz
Pri novom postupe registrácie tak klient osobne podá príkaz na registráciu záložného práva spolu s priloženými dokladmi na prevádzkovom pracovisku CDCP a hneď v pokladni depozitára uhradí poplatok za podanie príkazu.
CDCP v nasledujúcich dňoch v rámci poradia skôr doručených požiadaviek klientov o služby skontroluje klientom predložené doklady a v prípade, že tieto budú spĺňať všetky náležitosti, tak CDCP klientovi rezervuje termín osobného stretnutia, kde mu bude požadovaná služba poskytnutá a fakturovaný poplatok za registráciu záložného práva.