Charakter práce v bankovníctve sa mení, banky vytvárajú nové pozície alebo preškoľujú zamestnancov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Financie, digitalizácia
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Tento článok pre vás načítala AI.

V prvom štvrťroku pracovalo v bankovom sektore 18 113 ľudí a banky neustále hľadajú nové posily. Ako ďalej informuje Slovenská banková asociácia, medzi najčastejšie inzerované pracovné pozície v kategórii bankovníctvo patria klientský pracovník, či osobný bankár.

Avšak záujem je aj o back office špecialistu, finančného analytika, privátneho bankára, vzťahového manažéra, úverového špecialistu, či risk špecialistu alebo compliance špecialistu.

Klesajúca potreba pobočkových pracovníkov

Banky neustále hľadajú veľký počet pracovníkov nielen do svojich centrál, ale aj pre svoju pobočkovú sieť. Tieto pozície mali v roku 2023 až 76-percentné zastúpenie vo vyhľadávaní, pričom najčastejšími boli klientský pracovník a osobný bankár.

Vplyvom digitalizácie a automatizácie sa podľa asociácie predpokladá klesajúca potreba pobočkových zamestnancov, avšak osobný kontakt v pobočkách nebude nikdy úplne nahradený online priestorom.

Na základe memoranda o právach zamestnancov bankový sektor deklaroval, že vplyvom digitálnej transformácie, inovatívnych technológií a globálnych trendov digitálnej doby vznikla potreba preškoľovania zamestnancov.

Preškoľovanie zamestnancov

Banky sa zaviazali zabezpečovať vzdelávanie a prehlbovanie vedomostí zamestnancov. Novými trendmi v oblasti ľudských zdrojov sa stali napríklad agilný spôsob práce, boj proti podvodom, či flexibilita pracovnej doby. Tiež sa zvýšil dôraz na digitálne zručnosti, digitalizáciu procesov a ochranu pred kybernetickými útokmi, čo zahŕňa zvyšovanie informovanosti klientov a pravidelné preškoľovanie zamestnancov,“ približuje predseda komisie pre ľudské zdroje v asociácii a zároveň riaditeľ odboru ľudských zdrojov v ČSOB Martin Dobiaš.

Nové trendy zahŕňajú aj on-line stretnutia a pracovné pohovory, ako aj rastúce požiadavky kandidátov na možnosť pracovať úplne alebo čiastočne z home office. Dlhodobým trendom je problém s nedostatkom ľudského kapitálu, vrátane výberu vhodných kandidátov v oblasti retailu a IT. Banky sa tiež usilujú prilákať IT odborníkov z iných krajín.

V rámci aktuálnych trendov sa však banky stretávajú aj s nízkym počtom kandidátov na špecifické pozície, nižšou flexibilitou kandidátov pri rozvíjaní nevyhnutných nových zručností, nedostatkom kandidátov pre prácu s umelou inteligenciou, či chýbajúcimi skúsenosťami s ňou ako novou oblasťou.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie ČSOB bankaSBA Slovenská banková asociácia