Nemecké firmy prenášajú vyššie náklady na zákazníkov, ale pomaly a nie v plnom rozsahu. Vyplýva to z prieskumu mníchovského inštitútu Ifo, ktorý uskutočnili v októbri na vzorke 6 500 firiem. Inštitút o tom informoval v správe, ktorú zverejnil v pondelok.
Iba na dve percentá Slovákov nemá inflácia žiadny vplyv, „kúpiť teraz a zaplatiť neskôr" môže viesť k problémom
Firmy v Nemecku na zákazníkov v posledných mesiacoch preniesli len 34 percent zvýšenia svojich nákladov. Do apríla chcú dosiahnuť stav, v ktorom bude na zákazníkov prenesených 50 percent zvýšenia nákladov. „To pravdepodobne povedie k ďalším inflačným tlakom v oblasti spotrebiteľských cien v nadchádzajúcich mesiacoch,“ konštatoval výskumník inštitútu Ifo Manuel Menkhoff.
Inflácia v EÚ sa prehupla cez 11 percent, na Slovensku je vyššia a najvýraznejšie sa ceny zvýšili v Estónsku
Firmy uviedli, že v snahe o zvýšenie cien pre zákazníkov ich brzdí slabý dopyt, tlak konkurencie a dlhodobé kontrakty.