Influenceri majú tiež daňové povinnosti, týkajú sa reklamného spotu aj nepeňažných príjmov

Komora daňových poradcov radí influencerom zvážiť živnosť alebo s.r.o., ak sa ich činnosť stáva hlavným príjmom.
Influencer
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Influenceri, blogeri, youtuberi a tvorcovia obsahu na sociálnych sieťach ako TikTok či Instagram si často neuvedomujú, že ich príjmy podliehajú daňovým povinnostiam. Slovenská komora daňových poradcov upozorňuje, že aj produkty „zadarmo“ majú svoju hodnotu a ak sú poskytnuté za protihodnotu, napríklad reklamný post, ide o príjem, ktorý treba zdaniť.

Daňový poradca Radovan Ihnát vysvetľuje, že zdaniteľný príjem influencerov zahŕňa akýkoľvek príjem získaný za odmenu, vrátane nepeňažného príjmu, teda barteru. Príjmy z platforiem ako YouTube, TikTok, Twitch, OnlyFans alebo zahraničné spolupráce spadajú pod medzinárodné zdaňovanie. V niektorých prípadoch je potrebné zaplatiť daň aj v inom štáte a využiť zmluvu o zamedzení dvojitého zdanenia.

Influenceri by si mali dávať pozor na registráciu za platiteľa DPH, ak ich príjem presiahne 50-tisíc eur ročne. Pri prekročení obratu 62 500 eur sa stávajú platiteľmi DPH okamžite. Ak ročné príjmy presiahnu 2 876,90 eura, je potrebné podať daňové priznanie.

Ihnát odporúča evidovať všetky príjmy a barterové spolupráce, vzdelávať sa o daňových povinnostiach a spojiť sa s daňovým poradcom. Pri barteroch je dôležité viesť evidenciu o poskytnutých produktoch a službách a ich trhovú hodnotu zaevidovať ako príjem. Komora daňových poradcov radí influencerom zvážiť živnosť alebo s.r.o., ak sa ich činnosť stáva hlavným príjmom.

Viac k osobe: Radovan Ihnát
Firmy a inštitúcie: TikTokYoutube

Ďalšie k téme

Odporúčané