Investujeme čoraz viac, najmä kvôli dôchodku. Mnohým investorom však chýba stratégia

Digitálne investovanie nie je obmedzené len na mladších investorov.
Investovanie, žena
Foto: Ilustračné, www.gettyimages.com

Malí investori čoraz viac využívajú digitálne technológie na správu svojich investícií. Prieskum spoločnosti Amundi, ktorý zahŕňal 11-tisíc retailových investorov z 25 krajín, odhalil, že 77 % z nich využíva digitálne investičné platformy. V priemere držia 50 % svojho portfólia digitálne.

Digitálne investovanie už nie je len doménou mladých

Digitálne investovanie nie je obmedzené len na mladších investorov. Až 68 % ľudí nad 50 rokov investuje digitálne. Na Slovensku 34 % Slovákov investuje prostredníctvom bankovej alebo nebankovej investičnej aplikácie.

Napriek rastúcej popularite digitálnych platforiem zostáva odborné poradenstvo kľúčové. Viac ako polovica investorov nemá dlhodobý finančný plán. No tí, ktorí využívajú profesionálne poradenstvo, majú takmer trikrát vyššiu pravdepodobnosť, že majú investičný plán.

Slováci najčastejšie konzultujú dôchodkové ciele

Na Slovensku 70,1 % investorov konzultuje svoje portfólio s investičným poradcom. Dôchodok je hlavným investičným cieľom pre 41 % respondentov, no len 26 % je na dobrej ceste dosiahnuť potrebný príjem na dôchodok. Riaditeľka divízie distribúcie a bohatstva v Amundi Fannie Wurtzová zdôrazňuje dôležitosť hybridného poradenského modelu, ktorý kombinuje digitálne a osobné poradenstvo na podporu dlhodobých investičných cieľov.

Prieskum tiež ukázal, že 73 % investorov získava investičné informácie online, pričom najväčší vplyv majú platformy ako YouTube, Instagram a Facebook. Na Slovensku 85 % investorov získava informácie digitálne, pričom preferujú webové stránky bánk a investičných spoločností.

Odporúčané