Celoročné cestovné poistenie majú uzatvorené len jednotky percent ľudí.
V rámci druhov cestovného poistenia Slováci preferujú jednorazové cestovné poistenie. S poistnou udalosťou v rámci jednorazového cestovného poistenia má skúsenosť 26 % ľudí. Celoročné cestovné poistenie majú uzatvorené len jednotky percent ľudí. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia, ktorého sa zúčastnilo tisíc respondentov internetovej populácie starších ako 18 rokov.
Jednorazové poistenie pri cestách do zahraničia využíva 45 % ľudí, pričom na cesty po Slovensku si takéto poistenie uzatvára len necelá tretina. Pätnásť percent necháva poistenie do zahraničia na cestovnú kanceláriu, desať percent je poistených celoročne a 6 % sa spolieha na to, že v prípade potreby využije v zahraničí svoje štandardné zdravotné poistenie.
V prípade dovoleniek trávených na Slovensku necelá tretia ľudí neuzatvára cestovné poistenie vôbec. Šestnásť percent sa spolieha na svoje štandardné zdravotné poistenie a len 8 % sa poisťuje prostredníctvom cestovnej kancelárie.
O spoločnosti
Spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia je dcérskou spoločnosťou výskumnej agentúry Nielsen Admosphere. Okrem klasických výskumov trhu sa sústreďuje aj na rozsiahle a metodologicky a technologicky náročné mediálne výskumy.