Slováci plánujú minúť na vianočné darčeky pre blízkych zhruba rovnakú sumu ako vlani. Konkrétne je to 281 eur. Počet tých, ktorí plánujú oproti minulému roku šetriť, je síce 30 %, avšak v porovnaní s predošlým rokom s 32 % ide o drobný pokles.
Počet tých, ktorí plánujú na tohtoročné Vianoce minúť viac ako pred rokom, je 10 %, čo je mierny pokles oproti minuloročným 12 %. V priemere kupujeme darčeky niečo vyše piatim osobám. Vyplýva to z prieskumu nákupného poradcu Heureka.
December už nie je taký silný
Kým pred niekoľkými rokmi sme začínali darčeky kupovať najmä v decembri, teraz je najsilnejším mesiacom november. Tvrdí to až 30 % spotrebiteľov.
Predvianočné obdobie prináša študentom možnosť privyrobiť si, prinášame tipy na rôzne brigády
„Rekordný je však počet tých, ktorí nakupujú darčeky celoročne. Je ich vyše 17 % a na ich počte majú výrazný podiel nákupy na internete, keďže až 87 % spotrebiteľov nakupuje polovicu a viac darčekov online,“ hovorí riaditeľ nákupného poradcu Heureka.sk Jan Mayer.
Kľúčovým kritériom je kvalita
Až 67 % respondentov sa radí s ostatnými členmi rodiny či celoročne zbierajú tipy. Sú aj takí, ktorí vyberajú darčeky podľa toho, čo sa im osobne páči. Ich počet medziročne stúpol z 18 % na 29 % a u mužov je ich podiel ešte vyšší.
Kľúčové kritérium pri hodnotení výrobkov zohráva naďalej kvalita, tesne za ňou nasleduje cena a tretím kritériom sú recenzie ostatných zákazníkov.