Poisťovne vedia svojim klientom ponúknuť k životnému poisteniu už aj rýchlejší kontakt s lekárom. Štandardom asistenčných služieb sa stáva medicínska asistencia a teda konzultácie zdravotnej situácie a zdravotného stavu klienta s lekárom na telefóne. Napríklad najväčšia poisťovňa na slovenskom trhu, Allianz – Slovenská poisťovňa, má dva takéto programy. Nedávno rozšírila svoju zdravotnú asistenčnú službu o bezplatnú službu Telemedicína aj poisťovňa AXA. „Zaujímavosťou je, že podobné služby zavádzajú do praxe aj iní poskytovatelia služieb, napríklad predajcovia energií, ako ZSE,“ povedal pre agentúru SITA finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko Marián Búlik.
V prípade, že sa u klienta poisťovne AXA či jeho rodinného príslušníka objaví zdravotný problém, má možnosť sa kedykoľvek a zadarmo telefonicky obrátiť na asistenčnú linku Telemedicína. Asistenčná spoločnosť potom na základe príznakov popísaných telefonicky odporučí vhodného lekára, s ktorým poisteného telefonicky spojí. Lekár s poisteným skonzultuje jeho problém a vydá konkrétne odporúčanie či návrh na ďalší postup. „Občas si môžeme napríklad zabudnúť vziať antibiotiká a potrebujeme poradiť, ako ďalej pokračovať v liečbe,“ hovorí Ondřej Vích zo skupiny AXA Česká republika a Slovensko.
Teledoktora ponúkajú viacerí
Avšak podľa Búlika služba poisťovne AXA nie je na trhu novinkou. Spoločnosť NN ponúka už od roku 2016 asistenčnú službu Rodinný lekár ako doplnok životného poistenia. Súčasťou telemedicíny je aj druhý lekársky názor na diagnózu, ktorý už predstavuje službu vyššej úrovne, keďže zapája renomovaných lekárov. „Rovnakú službu rodinného lekára mal aj Aegon, kým sa spojil s NN,“ konštatuje Búlik.
Poisťovňa Allianz v rámci životného poistenia ponúka možnosť telefonickej konzultácie zdravotného stavu pre seba a svoju rodinu. Má dva takéto programy, je to Služba asistent a DoktorPlus. Ide o 24-hodinovú telefonickú službu, kde klient môže s lekárom konzultovať svoj zdravotný problém, príznaky ochorenia, prevenciu ochorenia, užívanie liekov, získať informácie o preventívnej starostlivosti a dostupných liečivách na Slovensku. Služba tiež slúži na sprostredkovanie najvhodnejšieho lekára či zariadenie poskytujúce zdravotnú starostlivosť.
Aj klienti Generali Poisťovne, ktorí majú uzatvorené životné poistenie, majú možnosť využiť služby medicínskej asistencie. „Tá zahŕňa nielen lekára, ale aj právnika pre oblasť zdravia na telefóne,“ skonštatovala pre agentúru SITA vedúca komunikácie Generali Poisťovne Monika Majerčíková. Okrem toho spoločnosť minulý rok spustila prevenčný projekt Generali Balans, v rámci ktorého poisťovňa poukazuje na dôležitosť prevencie. Súčasťou projektu je aj blog, na ktorom ľudia nájdu články z oblasti zdravia, vitality, zdravého životného štýlu ako aj cestovania.
Podobné služby aj v zdravotných poisťovniach
Podobné služby ponúkajú podľa Búlika aj zdravotné poisťovne. Dôvera má pre svojich poistencov lekára na telefóne. „Výhodou je, že v prípade súhlasu môžu lekári nahliadnuť aj do jeho zdravotnej dokumentácie, a tým môže byť vzhľadom na predchádzajúce ochorenia či dlhodobé diagnózy zdravotná rada ešte presnejšia,“ informuje Búlik. Všeobecná zdravotná poisťovňa má podľa Búlika zase projekt elektronickej komunikácie s lekárom s tým, že na zadané otázky majú lekári odpovedať do 24 hodín.
Union v roku 2015 zaviedol webovú aplikáciu Domáci doktor. „Naši poistenci ju majú k dispozícii cez online pobočku. Klient si v nej môže „vyklikať“ svoje symptómy a problémy. Aplikácia mu následne poskytne informácie o pravdepodobnej diagnóze a odporučenie ako má postupovať,“ povedal pre agentúru SITA hovorca Unionu Matej Neumann.