Pre Slovákov je výška mesačného poplatku za vedenie bežného účtu hlavným kritériom pre výber aj zmenu banky. Podľa prieskumu agentúry Focus, ktorý zrealizovala pre mBank, považuje tento faktor za najdôležitejší viac ako polovica (58 %) klientov bánk. Pre takmer polovicu (47 %) by bol výrazný nárast poplatkov najsilnejším motívom na zmenu banky.
Po výške poplatku nasledujú kritériá ako moderná mobilná aplikácia (29 %), kvalitné internetové bankovníctvo (27 %) a možnosť zriadenia produktov online (24 %). Výšku úrokovej miery berie do úvahy 24 % respondentov. Naopak, veľkosť banky je dôležitá len pre 6 % oslovených a odporúčania priateľov pre 8 %.
Výška poplatku je dôležitá
„Dôležitosť výšky poplatku za vedenie bežného účtu sa nám dlhodobo potvrdzuje. Pravidelné mesačné výdavky hrajú pri zodpovednom hospodárení s peniazmi dôležitú úlohu,“ upozorňuje Roman Fink, generálny riaditeľ mBank Slovensko.
mBank mení poplatky: Zmeny sa dotknú platieb a poistenia pri kartách
Prieskum ukázal, že väčšina klientov bánk vie, za aké služby a v akej výške platia poplatky. Najvyšší prehľad majú respondenti s príjmom od 2 701 eur mesačne (82 %), najnižší prehľad majú tí s príjmom do 900 eur (68 %).
Žiadne alebo nízke poplatky
„Klienti oceňujú žiadne alebo nízke poplatky za vedenie účtu. Ich záujem o kontrolu nad financiami potvrdzuje vysoká úroveň prehľadu o poplatkoch,“ konštatuje Martin Slosiarik, riaditeľ agentúry Focus.
mBank ponúka založenie a vedenie bežného účtu mKonto bez poplatkov. „Klienti vyhľadávajú našu banku, lebo môžu ušetrené peniaze využiť podľa ich predstáv,“ dodáva Roman Fink.
mBank je digitálna banka pôsobiaca na slovenskom a českom trhu od roku 2007, s viac ako 326 tisíc klientmi na Slovensku. Materská poľská spoločnosť mBank spadá pod nemeckú skupinu Commerzbank.