NBS uložila pokutu firme pôsobiacej v oblasti digitálnych platieb

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Kontrola, lupa
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Národná banka Slovenska (NBS) sa rozhodla uložiť pokutu 10-tisíc eur žilinskej spoločnosti 24-pay s.r.o. za nedostatky v oblasti dodržiavania zákonov a pravidiel. Tie sa týkajú poskytovania platobných služieb. K tomuto záveru centrálna banka pristúpila po dohľade nad činnosťou spoločnosti v období medzi 1. januárom 2020 a 26. septembrom 2022.

Hlavné zistenia NBS:

Nedostatočný systém vnútornej kontroly: NBS konštatovala, že 24-pay nemal adekvátne organizačné a kontrolné mechanizmy, čo znamená, že sa nedokázal správne postarať o ochranu financií svojich zákazníkov.

Nedostatočná ochrana finančných prostriedkov: Spoločnosť nezabezpečila, aby finančné prostriedky od používateľov platobných služieb boli odlíšené od jej vlastného majetku.

Chýbajúce informácie o riešení sporov: 24-pay neinformoval svojich klientov o možnostiach mimosúdneho riešenia sporov, čo je dôležitá súčasť transparentnosti a ochrany spotrebiteľov.

Porušenia v oblasti boja proti praniu špinavých peňazí: Spoločnosť nedokázala aktualizovať svoj program zameraný na prevenciu prania špinavých peňazí a nezabezpečila potrebný výcvik pre svojich zamestnancov.

NBS nielenže uložila pokutu, ale aj upozornila na potrebu riešiť tieto nedostatky a prijať opatrenia, aby sa podobné situácie v budúcnosti nevyskytovali. Dátum nadobudnutia právoplatnosti je 16. júla 2024. Pokutu je spoločnosť 24-pay povinná zaplatiť do 30 dní od tohto dátumu.

Tento krok Národnej banky Slovenska podčiarkuje jej úlohu v ochrane finančných spotrebiteľov a zabezpečení integrácie a transparentnosti v oblasti platobných služieb na Slovensku.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie 24-payNBS Národná banka Slovenska