Podľa Slovenskej sporiteľne patrí Slovensko ku krajinám s najväčším nárastom ľudí nakupujúcich cez internet.
Záujem ľudí o nákupy online sa zvyšuje. Podľa údajov Eurostatu, o ktorých informovala Slovenská sporiteľňa, až 60 % Európanov nakupuje online a na Slovensku je to len o 1 % menej. Podľa Slovenskej sporiteľne patrí Slovensko ku krajinám s najväčším nárastom ľudí nakupujúcich cez internet.
Medzinárodné štatistiky ukazujú, že viac ako dve tretiny ľudí nakupujúcich online nezaznamenali pri nákupoch žiaden problém. Približne 17 % už zažilo pomalšie dodanie tovaru. Jedenásť percent ľudí zaznamenalo technické problémy s webstánkou e-shopu pri platení.
„Aj napriek tomu, že drvivá väčšina nákupov prebehne veľmi ľahko a bezproblémovo, stretávame sa so situáciami, keď kupujúci reklamujú nedodaný či poškodený tovar. Takúto situáciu podľa štatistík zažil takmer každý desiaty nakupujúci,“ povedal produktový riaditeľ Slovenskej sporiteľne Slávek Mynář.
Pomôcť môže aj poistenie
Slovenská sporiteľňa sa preto rozhodla, že ľuďom ponúkne pomoc, a to prostredníctvom poistením osobných vecí a karty, ktoré banka ponúka v dvoch podobách. Základný balík kryje riziká strát a krádeží vo fyzickom svete. Rozšírený balík chráni aj vo svete digitálnom. Pri online nákupoch ho klient využijete v situáciách, keď mu príde poškodený alebo nesprávny tovar, prípadne tovar nepríde vôbec.
Poistenie sa vzťahuje aj v rámci zneužitia elektronických platieb, poškodenia dobrého mena na internete a finančne kryje aj IT podporu vrátane preplatenia obnovy cenných dát či právnej asistencie. Moderné poistenie je možné získať prostredníctvom všetkých kanálov banky. Môžu si ho zriadiť aj tí, ktorí nie sú klientmi Slovenskej sporiteľne. Banka ho ponúka v spolupráci s poisťovňou BNP Paribas Cardif.