Väčšina žien aj mužov si mesačne sporí, hoci muži o čosi viac ako ženy.
Slováci viacej požičiavajú svojim kamarátom ako svojim životným partnerom. Ako ďalej vyplynulo z prieskumu spoločnosti Intrum, v priemere 32 % Slovákov darovalo alebo požičalo peniaze svojim kamarátom, kým svojmu partnerovi len 11 %. Svojmu partnerovi darovalo či požičalo peniaze 6 % žien, kým svojim kamarátom až 26 %. Šestnásť percent mužov darovalo či požičalo peniaze svojmu partnerovi, ale kamarátom až 38 %.
Sporíme na nepredvídateľné okolnosti
Väčšina žien aj mužov si mesačne sporí, hoci muži (73 %) o trochu viac ako ženy (69 %). Obe pohlavia myslia na nepredvídateľné okolnosti. Bol to najviac uvádzaný dôvod, prečo mesačne sporia. Avšak ženy sú o trochu viac predvídavé. Takúto odpoveď uviedlo 79 % žien a 67 % mužov. Naopak, muži si aj doprajú a v porovnaní so ženami si sporia viacej aj na cestovanie a konzumáciu. Ale myslia aj na kúpu domu či bytu a na dôchodok. V týchto dvoch oblastiach sporia viacerí muži ako ženy.
Do veľkej miery sa zhodujú odpovede mužov a žien na Slovensku najmä čo sa týka online nakupovania a platieb. Zhodne, 45 % žien aj mužov súhlasí s tým, že pri online nakupovaní sa dá veľmi ľahko zadlžiť. U oboch pohlaví 34 % uprednostňuje bezhotovostné platby a zhodne preferujú používanie kreditných aj debetných kariet. Rovnako 15 % mužov aj žien sa pri online nakupovaní obáva o svoje zdravie alebo zdravie svojej rodiny.
Dominujú sporiace účty
Slováci sa snažia svoje úspory zhodnocovať, pričom 56 % mužov a 60 % žien má úspory na sporiacich účtoch. V hotovosti ich má 29 % mužov a 27 % žien. Potom nasledujú fondy. Tu je medzi pohlaviami rozdiel asi päť percentuálnych bodov. Do nehnuteľností investuje 10 % mužov a 7 % žien.
Minimálne jeden účet zaplatilo za posledný rok neskoro 36 % Slovákov. Rovnako ženy a muži meškali s účtami za hypotéku (12 %) a s účtami súvisiacimi s výdavkami na deti (13 %). Technické problémy ako príčinu omeškaných platieb uviedlo až 21 % mužov, kým žien bolo len 11 %.
O prieskume
Európska spoločnosť Intrum, ktorá pôsobí v odvetví správy pohľadávok, zozbierala údaje od spotrebiteľov v 24 európskych krajinách s cieľom získať podrobnejší prehľad o ich každodennom živote. Celkovo sa prieskumu zúčastnilo 24 398 respondentov vo veku 18 až 65 rokov. Zber údajov sa uskutočnil v septembri 2018.