Poisťovne čelili nárastu podvodov, klienti zneužívali prírodné katastrofy či inscenovali havárie motorových vozidiel

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Lupa, doklad, biznis
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Rok 2024 sa stal pre slovenské poisťovne významným z hľadiska odhaľovania poistných podvodov. Allianz – Slovenská poisťovňa zaznamenala historický nárast podvodov o 53 %, pričom odhalila 5 664 prípadov a uchránila takmer 20 miliónov eur.

Najviac podvodov sa vyskytlo v životnom poistení, kde ich počet stúpol o 46 % na viac ako 3,1 milióna eur. Poisťovňa Allianz sa stretla s prípadmi, kde klienti zneužívali prírodné katastrofy, ako sú povodne, na nahlasovanie škôd nesúvisiacich s udalosťou.

Nárast zinscenovaných havárií motorových vozidiel

Generali evidovala 1 630 pokusov o podvod v hodnote 4,1 milióna eur, pričom 84 % z preverovaných prípadov bolo klasifikovaných ako podvodné. Ako pre agentúru SITA uviedla hovorkyňa Generali Catherine Černochová, poisťovňa zaznamenala nárast zinscenovaných havárií motorových vozidiel, kde sa klienti snažili získať neoprávnené poistné plnenie.

Uniqa zaznamenala 1 011 nových sporných prípadov, čo predstavuje nárast o 52 %, a ušetrila 1,4 milióna eur. Priemerná hodnota podvodov klesla, čo naznačuje, že klienti sa snažia získať menšie sumy v domnienke, že nebudú podrobne skúmané.

Pokusy o zneužitie prírodných katastrof

Poisťovne upozorňujú na pokusy o zneužitie prírodných katastrof, ako sú povodne a zemetrasenia, na neoprávnené nároky. Allianz riešila prípady, kde klienti nahlásili škody nesúvisiace s povodňami, zatiaľ čo Uniqa sa stretla s pokusmi o uzatváranie poistných zmlúv po medializácii povodní. Generali zaznamenala nárast zinscenovaných havárií motorových vozidiel.

Poisťovne varujú, že takéto správanie môže viesť k trestnoprávnym následkom a poškodzovaniu poctivých klientov. Klienti sa snažia využiť príležitosti na neoprávnené obohatenie, čo však môže mať vážne následky. Poisťovne preto apelujú na verejnosť, aby sa vyvarovala podvodného konania, ktoré môže poškodiť nielen ich samotných, ale aj ostatných poctivých klientov.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Catherine Černochová
Firmy a inštitúcie Allianz - Slovenská poisťovňaGenerali PoisťovňaUniqa