Pokusy o podvody v poisťovni Uniqa rástli aj v tomto roku, priemerná suma presahovala tri a pol tisíc eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Peniaze
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com.
Tento článok pre vás načítala AI.

Za prvých šesť mesiacov tohto roka riešila Uniqa Česko a Slovensko celkovo 1 300 nových sporných nahlásených poistných udalostí. 710 prípadov bolo uzavretých so záverom, že išlo o pokus o poistný podvod.

Celkovo sa tak ušetrilo takmer 2,7 mil. eur, čo je medziročný nárast o 47 %. Počet prípadov podvodov podľa vyjadrení spoločnosti narástol medziročne zásadne najmä na Slovensku.

Sporných škôd pribudlo všade

Sporných škôd pribudlo na Slovensku medziročne vo všetkých odvetviach bez výnimky. Počas sledovaného obdobia bolo riadne ukončené prešetrovanie 215 nahlásených udalostí s preukázanou manipuláciou s medziročnom rastom o 75 %.

Väčšina z nich sa týkala poistenia auta, poistenia majetku, úrazového a životného poistenia. Celkovo poisťovňa ušetrila poistné plnenie zhruba za 782-tisíc eur. Suma vzrástla medziročne o 1,7 %.

Priemerná čiastka pokusu o podvod predstavovala asi 3 600 eur, čo je medziročne takmer o 42 % menej.

To podľa vyjadrení spoločnosti znamená, že klienti sa stále dopúšťajú poistných podvodov s nižšou nominálnou hodnotou v snahe zlepšiť si svoje príjmy.

Otvorené prípady po zemetrasení

Najvýraznejšie to bolo citeľné v úrazovom a životnom poistení, kde sa priemerná hodnota pokusov o podvod v prvom polroku pohybovala okolo 1 280 eur.

V oblasti majetkových škôd sa uplynulý polrok pokračovalo najmä vo vyšetrovaní otvorených sporných škôd z minuloročného zemetrasenia na východnom Slovensku.

Práve tie výrazne prispeli k nárastu uchránenej sumy v tomto segmente.

V poistení zodpovednosti za škodu sa úspešne ukončil veľký pokus o podvod vo výške približne 227-tisíc eur bez vyplatenia poistného plnenia.

Snaha naďalej zostáva

Aj keď súbeh niektorých negatívnych ekonomických javov je už na ústupe, stále je tu podľa poisťovne evidentná snaha o zlepšenie si finančnej situácie na úkor poisťovní.

„Klienti majú často ešte väčšiu odvahu uplatniť si fingovanú náhradu škody. Skúšajú to aj pri malých sumách, pretože sa domnievajú, že poisťovňa takéto sumy tak podrobne neskúma. Minuloročné zemetrasenie na Slovensku zároveň ukázalo, že po veľkých katastrofách sa niektorí ľudia spoliehajú na to, že sa to v záplave škôd „stratí“ a že bude jednoduchšie získať poistné plnenie,“ komentovala manažérka pre podvody v Uniqa Ivana Glombová.

Škody spôsobené fušerinou

Napríklad jeden klient z východného Slovenska nahlásil škody spôsobené zemetrasením na svojom rodinnom dome. Poškodená bola strecha a murivo, ktoré prasklo na mnohých miestach a okolo okien a dverí.

Vyšetrovanie ukázalo, že škody na budove boli spôsobené oveľa skôr nekvalitnými murárskymi prácami, čo potvrdil aj stavebný inžinier, ktorý skúmal vek týchto poškodení.

Poistné plnenie v menšej miere, ktoré by sa dalo pripísať zemetraseniu, Uniqa vyplatila, väčšiu časť však odmietla.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ivana Glombová
Firmy a inštitúcie Uniqa