Poisťovníctvo prechádza významnou transformáciou vďaka digitalizácii a automatizácii, ktoré šetria čas a zvyšujú efektivitu. Hlavní hráči na trhu investujú do moderných technológií, aby zlepšili klientsky servis a zrýchlili procesy.
Strojové učenie a analýza veľkého množstva dát pomáhajú s vyhodnocovaním zdravotných rizík, urýchľujú likvidáciu poistných udalostí a zvyšujú efektivitu odhaľovania podvodov.
Počet poistných podvodov stále rastie
„Všetky mysliteľné technologické trendy, ktoré sa objavujú v spoločnosti, sa skôr alebo neskôr premietnu aj do sveta poisťovníctva,“ hovorí riaditeľ životného poistenia Youplus David Poes.
Poisťovňa Novis zvíťazila v spore o prístup k dokumentom, výbor európskych orgánov rozhodol v jej prospech
Počet poistných podvodov každoročne rastie, a preto poisťovne využívajú moderné technológie na ich odhaľovanie. „Ak sa napríklad opakovane objavujú podobné lekárske správy od jedného konkrétneho lekára, môže to signalizovať podvodné konanie,“ opisuje Poes. Strojové spracovanie dát umožňuje lepšie analyzovať podozrivé prípady a systém dokáže upozorniť na anomálie.
Nový systém umožňuje presnejšie ocenenie rizík
Súčasťou dojednania zmluvy je aj automatický úpis rizík, tzv. elektronický underwriting, ktorý využíva individualizovaný dotazník. „Otázky v dotazníku sa vetvia ako rozhodovací strom na základe predchádzajúcich odpovedí,“ vysvetľuje Poes. Tento systém umožňuje presnejšie ocenenie rizík a individuálne posúdenie každého žiadateľa o poistenie.
NBS zaznamenala výrazný nárast podaní v rámci finančných podvodov, ich počet stúpol na dvojnásobok
Budúcnosť poisťovníctva spočíva v personalizácii služieb a reakcii v reálnom čase. „Likvidácia poistných udalostí sa bude v nasledujúcich rokoch ešte viac zjednodušovať a hlavne zrýchľovať,“ potvrdzuje Poes. Moderné technológie budú hrať dôležitú rolu aj v oblasti personalizácie služieb, kde AI môže výrazne zlepšiť identifikáciu zákazníkov a komunikáciu s nimi.