Zisk banky vzrástol aj vďaka efektívnemu riadeniu prevádzkových nákladov.
Poštová banka dosiahla za deväť mesiacov tohto roka zisk po zdanení na úrovni 54,9 mil. eur. Ako pre portál voFinanciach.sk povedala hovorkyňa Poštovej banky Anna Jamborová, v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka to predstavuje nárast o 22,2 %. Podpísali sa pod to podľa nej predovšetkým jednorazové zisky z finančných operácii banky ako aj efektívne riadenie prevádzkových nákladov.
Objem vlastných zdrojov rástol
Bilančná suma banky bola ku koncu deviateho mesiaca na úrovni 4,131 mld. eur, medziročne zaznamenala len nepatrný pokles. Banka poskytla celkovo ku koncu septembra úvery a pohľadávky voči klientom v objeme 2,331 mld. eur a vklady klientov dosiahli 3,46 mld. eur. Medziročný nárast zaznamenal za sledované obdobie objem vlastných zdrojov z úrovne 511,9 mil. eur na 528,3 mil. eur.
Nové sporiace produkty
Deväťmesačné čisté úrokové výnosy klesli o 3,7 % na 143 mil. eur. Pod tento pokles sa podpísal všeobecný pokles úrokových sadzieb na trhu, ako aj konkurenčný tlak na zníženie úrokových sadzieb. Klienti Poštovej banky zhodnocovali svoje úspory najmä na termínovaných vkladoch. “Banka priniesla na trh nové sporiace produkty, darčekovú platobnú kartu, viaceré zaujímavé produktové benefity a rozširovala svoju distribučnú sieť. V tomto roku banka otvorila tri nové pobočky, jednu presunula a ďalších päť zrekonštruovala,” povedala Jamborová.
O spoločnosti
Poštová banka má na Slovensku najrozšírenejšiu sieť pobočiek a predajných miest. Vlastnú sieť Poštovej banky tvorí v súčasnosti 44 pobočiek a svoje služby poskytuje aj na viac ako 1 500 poštách po celom Slovensku. Vďaka 216 bankomatom, Poštomatom na každej pošte a službe CashBack, ktorú Poštová banka vlani zaviedla, si klienti môžu vybrať hotovosť už na viac ako 7 000 miestach po celom Slovensku. Väčšinovým, 98,45-percentným, vlastníkom Poštovej banky je J&T Finance Group SE.