V online priestore v poslednom období značne pribudli pokusy o podvody. Ide predovšetkým o tzv. phishing, keď Slovákom prichádzajú správy, ktoré sa tvária ako email od dopravnej či kuriérskej spoločnosti a žiadajú prostredníctvom priloženého odkazu zaplatiť za doručenie tovaru.
Nespisovná slovenčina či pozmenené logo
Niektorí nepozorní ľudia zadajú všetky údaje ku karte a nevedomky tak umožnia podvodníkovi nainštalovať si ich kartu do jeho mobilného zariadenia. Okamžite tak nad ňou stratia kontrolu a prídu o peniaze.
Najčastejším príznakom podvodného emailu je najmä nespisovná slovenčina, ďalej pozmenené logo, ktoré sa len podobá na originál. Emailová adresa je často veľmi komplikovaná, na prvý pohľad je zrejmé, že nepochádza od pravého dopravcu. „Odporúčame porovnať si takýto podozrivý email s oficiálnymi emailmi na webovej stránke dopravcu,“ radí zákaznícky ombudsman spoločnosti Home Credit Miroslav Zborovský.
Odkaz len zdanlivo smeruje na stránku dopravcu
Znakom podvodu je aj to, že odkaz na platbu len zdanlivo smeruje na webovú stránku dopravcu. Zvyčajne je odkaz dlhý a smeruje na zahraničnú webovú stránku.
Kým si klient uvedomí, že urobil chybu a kartu zablokuje, môže byť neskoro. „Vydavateľ karty je na reklamáciu takýchto transakcií prikrátky, pretože uskutočnené transakcie sú z jeho pohľadu plne autorizované klientom, takže ich nemožno reklamovať,“ hovorí vedúci oddelenia kreditných kariet spoločnosti Home Credit Alessandro Villa.