V súčasnom dynamickom prostredí bankového sektora pokračuje intenzívny konkurenčný boj medzi bankami, ktorý sa nepremieta len do marketingových kampaní, ale aj do cielenej ponuky finančných produktov. V poslednom období je možné vidieť, že viaceré banky znižujú úrokové sadzby na svojich hypotekárnych úveroch.
Snažia sa prilákať nových klientov a udržať si tých existujúcich. Zníženie úrokových sadzieb je jedným z najúčinnejších nástrojov, ako zvýšiť konkurencieschopnosť na trhu. Nižšie úroky môžu mať významný dopad na mesačné splátky a celkové náklady na úver, čo je pre mnohých klientov rozhodujúcim faktorom pri výbere poskytovateľa hypotéky.
Aktuálne sa o zmenu rozhodla UniCredit Bank. „Svojou ponukou sa zaradila na prvé miesto spomedzi najlacnejšie ponúkaných sadzieb,“ skonštatoval analytik z portálu Finančný kompas Matej Dobiš.
UniCredit Bank od 25.11.2024
Účelový Hypoúver
Fix 2 úrok od 3,79 %, predtým od 3,89 %
Fix 3 úrok od 3,79 %, predtým od 3,89 %
Fix 4 úrok od 4,09 %, predtým od 4,19 %
Fix 5 úrok od 4,09 %, predtým od 4,19 %
Fix 7 úrok od 5,29 %. predtým od 5,29 %
Zmeny sa týkajú všetkých fixácií, okrem sedemročnej, ktorá po tom, čo v júni tohto roka UniCredit prestala takúto fixáciu ponúkať, predstavuje najdlhšiu fixáciu v ponuke.
Na výšku úrokovej sadzby sa dlžník podľa Dobiša kvalifikuje, ak si zvolí poistenie schopnosti splácať úver (-0,20 %) a zároveň ak má tzv. aktívny účet, teda záväzok zasielať mesačne 1,5 násobok anuitnej splátky na účet, z ktorého je úver splácaný a mesačne vykoná tri platby debetnou kartou vydanou k tomuto účtu (-0,20 %).
„Predpoklad znižovania sadzieb naprieč konkurenciou je teda do konca roka opäť vyšší, keďže ambíciu ponúkať najlacnejšiu ponuku má viacero bánk. Rovnako je predpoklad ďalšieho znižovania kľúčovej sadzby zo strany ECB veľký, teda pokiaľ sa výrazne nezlepší ekonomický rast eurozóny alebo by rástla inflácia. Trh už v apríli očakáva výšku kľúčovej sadzby na 2 %,“ poznamenal Dobiš.
Banky musia neustále prispôsobovať svoju ponuku, aby ostali relevantné a atraktívne pre svojich zákazníkov. Tento konkurenčný boj môže nielenže prispieť k lepším podmienkam pre klientov, ale aj k inováciám v oblasti bankových služieb.