Väčšina spotrebiteľov má občas ťažkosti s identifikáciou niektorých transakcií uvedených na výpisoch ich digitálneho bankovníctva. Obavy z možného podvodu ich potom vedú k podávaniu reklamácií, čo však v prípadoch, keď ide o nerozpoznanú transakciu, nemá opodstatnenie. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Mastercard.
Niekedy majú spotrebitelia problém, že nedokážu hneď identifikovať niektorý z výdavkov vo výpise transakcií platobnou kartou, napríklad preto, že bola firma predajcu uvedená nezrozumiteľne alebo nahradená názvom spracovateľa platby. Prieskum spoločnosti Mastercard zistil, že ide o častý problém. Nemožnosť rozpoznať niektorú z transakcií spomínalo celkom 89 % Slovákov.
Reklamovanie transakcie
Rozhodnutie kontaktovať banku podľa prieskumu na Slovensku vedie v 58 percentách prípadov k formálnej reklamácii transakcie a požiadavke na vrátenie zaplatenej sumy. Často sa však následne ukáže, že na reklamáciu nebol dôvod. Takmer polovica spotrebiteľov neskôr zistí, že na uskutočnený nákup jednoducho zabudli, alebo išlo o transakciu uskutočnenú iným členom rodiny.
Slováci by pri výpisoch kartových transakcií uvítali podrobnejšie informácie, ktoré by im umožňovali uskutočnené platby ľahšie identifikovať. Za najužitočnejšie považovali uvedenie názvu obchodníka a jeho loga a miesta uskutočnenia nákupu. Tieto informácie by slovenským spotrebiteľom lepšie objasnili výpis ich transakcií, umožnili jednoducho identifikovať predajcu a samotný nákup. Navyše by nadobudli pocit istoty, že majú nad platbami potrebnú kontrolu.
Prieskum pre spoločnosť Mastercard uskutočnila v novembri 2020 nezávislá spoločnosť Kantar TNS prostredníctvom online dopytovania.