Iba jeden z desiatich Slovákov konzumuje dostatok ovocia a zeleniny, ukázal prieskum. Aký je hlavný dôvod?

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Ovocie zelenina
Foto: ilustračné, Getty images
Tento článok pre vás načítala AI.

Ovocie a zeleninu konzumuje na dennej báze iba 27 percent Slovákov. Zároveň, len jeden z desiatich konzumuje dostatočné množstvo ovocia a zeleniny, teda aspoň 400 gramov denne.

Podľa prieskumu spoločnosti BILLA, ktorý realizovala agentúra 2muse, to znamená, že až 90 percent opýtaných neje dostatok ovocia a zeleniny. Napriek tomu až 7 z 10 opýtaných vie, že sú ovocie a zelenina zdravé.

Banány, jablká a rajčiny

Odporúčaná denná konzumácia viac ako 400 gramov ovocia a zeleniny je podľa Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) súčasť zdravej výživy, ktorá pomáha zlepšiť celkové zdravie a zároveň znižovať riziká niektorých chronických civilizačných ochorení.

Aj keď je vyvážená strava kľúčom na udržanie dobrej kvality života, ľudia na Slovensku ju nie vždy dodržiavajú.

„V prieskume sme tiež zistili, že ku každému hlavnému jedlu dňa si ovocie alebo zeleninu dopraje iba 10 percent opýtaných. Okrem toho len 1 z 5 ľudí na Slovensku, ktorí konzumujú ovocie a zeleninu na raňajky, ich jedáva pravidelne,“ uviedla Denisa Pernicová, vedúca oddelenia strategického marketingu v BILLA Slovensko.

Z prieskumu tiež vyplynulo, že Slováci majú z ovocia najviac obľúbené banány a jablká, a spomedzi zeleniny sú to rajčiny. Medzi najmenej obľúbené z ovocia patrí exotické ovocie na čele s figami, zo zeleniny je najmenej obľúbená špargľa a baklažán.

Dôvodom je aj slabá ponuka

Prieskum poukázal aj na to, že najväčšia bariéra, prečo Slováci nejedia viac ovocia a zeleniny, je ich vysoká cena. Od kúpy ovocia a zeleniny ich odrádza aj nepomer ceny a kvality a tiež nedostatok zliav na ovocie a zeleninu.

Bariérou bol aj nedostatok času na prípravu ovocných a zeleninových pokrmov. Ako dôvod taktiež uviedli slabú ponuku slovenského pôvodu.

Nakoľko mnohé druhy ovocia a zeleniny je možné dopestovať v slovenských podmienkach, tak aj dopyt po domácom ovocí a zelenine stabilne vysoký.

„Už od roku 2013 predávame vždy čerstvé a chutné sezónne ovocie a zeleninu od domácich pestovateľov pod privátnou značkou Slovenská farma,“ uviedla Pernicová zo spoločnosti BILLA a doplnila, že počas letnej sezóny u ich nájdu až do 80 % ovocia a zeleniny s označením Vypestované na Slovensku.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Denisa Pernicová
Firmy a inštitúcie BILLA