Vyššie ceny pomohli spoločnosti McDonald’s k vyšším tržbám než sa očakávalo, zákazníci prichádzajú častejšie

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
McDonald’s
Foto: ilustračné, SITA/AP

Americká spoločnosť McDonald’s prevádzkujúca sieť reštaurácií rýchleho občerstvenia vykázala za prvý kvartál vyššie tržby, ako sa očakávalo, keďže napriek vyšším cenám rástla návštevnosť jej prevádzok.

Celosvetové tržby v rovnakých predajniach vzrástli v porovnaní s obdobím od januára do marca minulého roka o 12,6 %, uviedol v utorok chicagský hamburgerový gigant.

Neveľký vplyv na dopyt

To bolo oveľa viac ako nárast o 8,7 %, ktorý predpovedali analytici oslovení v prieskume FactSet.

Spoločnosť začiatkom tohto roka uviedla, že vyššie ceny zjavne nemajú veľký vplyv na dopyt.

Niektorí zákazníci s nižšími príjmami si podľa nej začali objednávať lacnejšie položky alebo si do každej objednávky dávajú menej, ale prichádzajú častejšie.

Tržby v prvom štvrťroku vzrástli o štyri percentá na takmer 5,9 miliardy dolárov, čo tiež prekonalo prognózy analytikov, ktoré boli na úrovni 5,6 miliardy.

Prepustili stovky zamestnancov

Napriek nadštandardným výsledkom McDonald’s začiatkom tohto mesiaca prepustil niekoľko stoviek podnikových zamestnancov v snahe urýchliť inovácie a rozhodovanie.

Spoločnosť zaúčtovala v prvom štvrťroku náklady na reštrukturalizáciu vo výške 180 miliónov dolárov, alebo 18 centov na akciu, na odstupné a zatvorenie niektorých regionálnych pobočiek.

Bez zahrnutia tejto jednorazovej položky dosiahol McDonald’s zisk 2,63 dolára na akciu, čo je o 30 centov viac ako sa očakávalo.

Akcie spoločnosti McDonald’s pred otvorením riadneho obchodovania na burze stúpli o menej ako jedno percento.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie McDonald's