Reštart výroby bude podľa liberálov závisieť nielen od vývoja cien elektriny na trhu, ale aj od skorého prijatia novely zákona o obchodovaní s emisnými kvótami.
Po takmer sedemdesiatich rokoch sa v Žiari nad Hronom definitívne končí história výroby hliníka. Náklady na reštart sa odhadujú na takmer 100 miliónov eur.
Do nového roka vstupuje slovenský priemysel s očakávaním, že štát v čo možno najkratšom termíne prijme a spustí také podporné schémy, ktoré budú porovnateľné s okolitými priemyselnými štátmi.
Výroba vozidiel Volkswagen Slovakia sa opätovne naplno spustí 16. januára 2023 a trnavskej automobilky Stellantis 9. januára 2023, časť zamestnancov bude chodiť do práce aj počas odstávky vo výrobe.
Z prieskumu medzi účastníkmi konferencie CEE Automotive Supply Chain taktiež vyplynulo, že štvrtina respondentov pripravuje projekt na zavedenie bezemisnej výroby.
Zdôrazňujú, že v uvedených spoločnostiach sa na dennom poriadku rozhoduje o transakciách, zmluvách a rozhodnutiach v hodnote miliónov až miliárd eur, o energetickej bezpečnosti štátu či o medzinárodnej spolupráci v oblasti energetiky.