Európsky parlament a členské krajiny Európskej únie dosiahli dohodu o zákaze predaja nových benzínových a naftových áut a dodávok od roku 2035.
Automobilový priemysel zažíva najväčšiu transformáciu od jeho vzniku, prechod na bezemisné pohony bude však veľmi náročný
Vyjednávači EÚ spečatili vo štvrtok večer prvú dohodu bloku „Fit for 55“, ktorý vytvorila Európska komisia na dosiahnutie klimatických cieľov EÚ týkajúcich sa zníženia emisií plynov spôsobujúcich globálne otepľovanie, a to o 55 % v priebehu tohto desaťročia.
Európsky parlament uviedol, že dohoda je „jasným signálom pred konferenciou OSN o zmene klímy COP27, že EÚ to myslí vážne s prijatím konkrétnych zákonov na dosiahnutie ambicióznejších cieľov stanovených v európskom klimatickom zákone“.
Vyhliadky pre automobilový priemysel nie sú najlepšie, sektor sa môže prepadnúť o štvrtinu spred obdobia pandémie
Podľa údajov EÚ je doprava jediným sektorom, v ktorom sa emisie skleníkových plynov za ostatné tri desaťročia zvýšili, pričom medzi rokmi 1990 a 2019 vzrástli o 33,5 %. Osobné autá sú hlavný znečisťovateľ, ktorý vytvára až 61 % celkových emisií oxidu uhličitého z cestnej dopravy v EÚ.