BRATISLAVA 4. decembra (WEBNOVINY) – Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) vo štvrtok zverejnil svoje hodnotenie základných a stredných škôl. Medzi základnými školami obhájila na celoslovenskej úrovni prvé miesto Základná škola SSV na Skuteckého ulici v Banskej Bystrici.
Nasleduje škola na Hornej ulici v obci Ochodnica v okrese Kysucké Nové Mesto, ktorá bola aj v predchádzajúcej edícii rebríčkov na druhom mieste. Z piatej na tretiu priečku sa posunula Základná škola na ulici T. J. Moussona v Michalovciach.

Poradie stredných škôl sa nezmenilo
Poradie na prvých miestach sa v prípade stredných odborných škôl (SOŠ) nezmenilo. Prvé tri priečky obsadili aj v aktuálnej verzii rebríčka Obchodná akadémia na Kukučínovej ulici v Trnave, SPŠ elektrotechnická na Plzenskej v Prešove a Obchodná akadémia M. Hodžu na ulici Martina Rázusa v Trenčíne. Do celoslovenskej top 10 medzi SOŠ sa podarilo premiérovo dostať spojenej škole na Slančíkovej ulici v Nitre.
Pri gymnáziách sa dokázala doteraz najlepšia škola ešte viac vzdialiť svojim konkurentom. Gymnáziom, ktoré takto potvrdilo svoju vedúcu pozíciu, je Bilingválne gymnázium v Sučanoch. Nasledujú Gymnázium na Poštovej v Košiciach a Gymnázium Jura Hronca v Bratislave.


Hodnotili aj pridanú hodnotu škôl
V aktuálnom rebríčku INEKO doplnilo za jednotlivé školy údaje o mimoriadnych výsledkoch žiakov a údaje o nezamestnanosti absolventov stredných škôl, ktoré priamo vstupujú do hodnotenia škôl podľa metodiky INEKO. Týmto doplnením údajov nadviazali na hodnotenie podľa prvých údajov za rok 2014, teda výsledkov Testovania 9 a externej časti maturít.
INEKO pritom upozorňuje, že hodnotenie nezohľadňuje rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces, teda napríklad rozdielmi v sociálnom zázemí. V hodnotení nemerali ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom, a hodnotenie preto komplexne nevypovedá o kvalite školy.