Inovatívna počítačová hra umožní žiakom stať sa reštaurátormi Baziliky sv. Petra vo Vatikáne

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: ilustračné, Thinkstock.
Tento článok pre vás načítala AI.

Inovatívna počítačová hra umožní žiakom stať sa reštaurátormi Baziliky sv. Petra vo Vatikáne. Úlohu správcov legendárneho chrámu budú môcť prevziať vďaka spolupráci medzi Microsoftom s Minecraft Education a Vatikánom.

Učitelia a žiaci slovenských základných a stredných škôl, ktorí majú prístup k Minecraft Education si môžu hru hneď vyskúšať. Projekt „Peter je tu: AI pre kultúrne dedičstvo“ umožní žiactvu preskúmať a zreštaurovať Baziliku sv. Petra. Ide o vzdelávací zážitok, ktorý v sebe spája históriu, umelú inteligenciu, a tiež kreatívne riešenie problémov v interaktívnom a prístupnom prostredí.

Microsoft spolupracoval s francúzskou spoločnosťou Iconem

Na začiatku stálo vytvorenie digitálneho dvojčaťa Baziliky sv. Petra za pomoci AI pre Vatikán. Na tejto úlohe spolupracoval Microsoft s francúzskou spoločnosťou Iconem, ktorá sa venuje vytváraniu digitálnych replík historických pamiatok.

Využíva pri tom pokročilé techniky fotogrametrie a umelej inteligencie. Študentov hrajúcich hru vedie skupina vysokokvalifikovaných pracovníkov zodpovedných za recepciu, dohľad, čistenie a údržbu baziliky, nazývaní Sanpietrini. S nimi môžu hráči objavovať napríklad vatikánsky obelisk, hrobku svätého Petra či baldachýn a stĺp v hlavnej lodi.

Tie budú v rámci úloh reštaurovať, pričom jednotlivé úlohy vyžadujú, aby využili svoje znalosti a daným miestam vrátili ich pôvodnú krásu. Svoj pokrok môžu zdokumentovať, a popritom sa zamyslieť nad dôležitosťou tímovej práce a kultúrneho dedičstva.

K hre patria aj doplnkové materiály pre učiteľstvo

Tento nový svet v Minecraft Education krásne spája radosť z objavovania a hrania sa so skúmaním histórie a učením sa o umelej inteligencii. Zároveň prirodzene vedie študentov k precvičovaniu tímového riešenia problémov,“ uviedla riaditeľka pre oblasť školstva v strednej Európe v spoločnosti Microsoft Lenka Axlerová.

Študenti dostanú aj oficiálny certifikát potvrdzujúci ich úlohu dobrovoľných strážcov kultúrneho dedičstva. K hre patria aj doplnkové materiály pre učiteľstvo. Mali by umožniť, aby pedagógovia do svojich hodín zakomponovali históriu, umenie, STEM i digitálnu gramotnosť.

Prvý veľký projekt

Hra patrí medzi prvé veľké projekty, ktorých sa Microsoft a Minecraft Education ujali. V pláne je pridanie ďalších miest, napríklad historických aj moderných pamiatok.

Minecraft Education už učitelia na Slovensku využívajú na výučbu chémie, dejepisu, umelej inteligencie a kybernetickej bezpečnosti. Učitelia a žiaci základných a stredných škôl na Slovensku majú prístup k Minecraft Education, takže si ho môžu hneď vyskúšať,“ uzavrel Karel Klatovský zo spoločnosti Microsoft.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie: Microsoft