Oproti obdobiu pred pandémiou si prácu učiteľov oveľa viac váži 19 percent populácie a ďalších 14 percent ju vníma ako o trochu dôležitejšiu než v minulosti. Vyplýva to z prieskumu agentúry Go4insight, ktorý spoločnosť uskutočnila na vzorke tisíc respondentov vo veku 15-79 rokov na prelome júla a augusta 2021.
V tlačovej správe o tom informoval Rastislav Kočan z Go4insight. Svoj názor na prácu nezmenilo a považuje ju za rovnako dôležitú ako predtým 42 percent respondentov. Výsledky prieskumu ukázali aj to, že 11 percent opýtaných vníma prácu učiteľov ako menej dôležitú oproti minulosti. Názor na túto tému nemalo 13 percent ľudí.
Niektoré predmety by mohli zostať online
„Skúsenosť s doterajším obdobím pandémie spôsobila najvyšší nárast podielu tých, čo si prácu učiteľov vážia viac ako v minulosti, u vysokoškolsky vzdelaných, s nadpriemerným príjmom a ľudí žijúcich v Bratislavskom kraji,“ priblížila agentúra.
Do základných a stredných škôl nastúpi v novom školskom roku vyše sedemstotisíc žiakov, pribudnú aj novinky
Po pandémii si prácu učiteľov vážia prakticky všetky skupiny obyvateľov bez ohľadu na vek, pohlavie, prípadne či majú doma školopovinné deti. Do prieskumu sa zapojilo 259 ľudí žijúcich so školopovinnými deťmi. Z nich viac ako polovica (54 percent) si myslí, že aspoň niektoré predmety v škole by sa dali učiť online spôsobom aj počas bežného „nepandemického“ obdobia.
Fyzika ani chémia sa do online výučby nehodia
Na druhej strane 46 percent však nepreferuje online formu vyučovania pri žiadnom z vyučovacích predmetov. Prieskum ukázal, že úplná zhoda v názoroch v tejto téme nie je, no najväčšia časť opýtaných sa zhoduje, že vhodný predmet pre online výučbu do budúcnosti je najmä občianska náuka (34 percenta).
Pre online výučbu by bol podľa niektorých vhodný aj dejepis (30 percent) či zemepis / geografia (28 percent). Najmenej vhodné predmety na online výučbu sú podľa respondentov najmä výtvarná výchova (14 percent), fyzika a chémia (oba 11 percent).