Hnutie Progresívne Slovensko (PS) nepovažuje výsledky testovania digitálnych zručností u slovenských žiakov za dôvod na radosť. Reaguje tak na zverejnené výsledky štúdie ICILS (The International Computer and Information Literacy Study), ktorá skúma pripravenosť žiactva na štúdium, prácu i život v dobe informačných technológií. Na Slovensku sa zapojilo vyše 3-tisíc žiakov zo 166 škôl.
Výsledky sa zhoršili
Progresívci poukazujú najmä na to, že výsledky sú v porovnaní s predošlým testovaním na Slovensku horšie, hoci slovenské žiactvo dosiahlo v medzinárodnom porovnaní lepšie výsledky, ako jeho rovesníci z iných štátov.
Výsledok slovenských žiakov bol 499 bodov, kým priemer zapojených štátov bol 476. V porovnaní s predošlým cyklom, do ktorého sa Slovensko zapojilo v roku 2013, sa ale slovenské výsledky zhoršili o 19 bodov.
Slovenskí ôsmaci prekonali medzinárodný priemer v počítačovej gramotnosti, zaostávajú však za Českom
„Zaostávame aj za našimi susedmi, predbehli nás Česi a Maďarsko. Slabé výsledky v meraní odrážajú aj vážne nedostatky v oblasti výučby informatiky na školách. Podľa NKÚ je neodborne vyučovaná až viac ako polovica hodín informatiky, problematický je nedostatok učiteľov a nedostatočná odbornosť vyučovania tohto predmetu,“ vymenúva poslankyňa za PS Tina Gažovičová.
Je to aj vizitkou Smeru
Poukázala na to, že podľa štúdie výsledky ovplyvňuje socioekonomické zázemie detí. „Smer vládne s menšími prestávkami 13 rokov. Horšie výsledky digitálnych zručností detí sú aj ich vizitkou,“ poznamenala poslankyňa.
Budú kamery na školách časovanou bombou? Odborník na bezpečnosť sa obáva úniku informácií
Dodala, že oceňujú kroky, ktoré v danej oblasti podniká minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD), zdôraznila však potrebu zabezpečiť učiteľom primerané finančné ohodnotenie a pritiahnuť do školstva nových pracovníkov.