Väčšina rodičov, 56 percent, bola nútená pre dištančné vzdelávanie dokúpiť svojmu dieťaťu počítač, webkameru, skener, slúchadlá, reproduktory, tlačiareň či zaistiť internetové pripojenie. Takmer všetko uvedené musela nakúpiť pätina z nich.
Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu Inštitútu pre verejné otázky (IVO), ktorý vznikol v spolupráci so spoločnosťami Slovak Telekom a Accenture. Dáta od 601 rodičov zbierali od 12. do 17. februára.
Rodičia pomáhali s technikou
Prieskum sa zameriaval na aktuálne postoje a skúsenosti rodičov s online dištančným vzdelávaním žiakov na druhom stupni základných škôl.
Viac ako polovica opýtaných rodičov (54 percent) bolo občas nútených technicky pomôcť dieťaťu, aby mohlo komunikovať so školou a učiť sa na diaľku.
Deti sa majú dovzdelávať na štátom dotovaných doučovaniach. Projekt zrejme naplní očakávania len čiastočne
Pomáhali napríklad s pripojením na internet, inštaláciou webkamery či reproduktorov, nastavovaním programov či riešením technických problémov.
O pomoc žiadali aj školu
Veľmi často deťom muselo pomáhať 23 percent rodičov. Rovnaký počet opýtaných deťom pomáhať nemuselo.
Takmer 80 percent rodičov, ktorí deťom pomáhali, sa nanajvýš poradilo s partnerom. Poskytnutie technickej pomoci tak zvládli sami.
Iných ľudí, napríklad rodinu, známych či odborníkov na počítače požiadalo o pomoc 13 percent. Pomoc od školy žiadalo 7 percent opýtaných a jedno percento poprosilo o pomoc ďalšieho rodiča zo školy.