Vysoké školy sú pripravené na nový akademický rok 2020/2021. Zhodli sa na tom rektori univerzít a vysokých škôl na stredajšom stretnutí Slovenskej rektorskej konferencie (SRK).
Hlavnou témou spoločnej diskusie bola príprava na nový akademický rok v závislosti od pandemickej situácie, výmena informácií a skúseností s organizáciou výučby v podmienkach prechodu na dištančné vzdelávanie, ale aj požiadavky na kompenzáciu nákladov vyvolaných prísnymi hygienickými a bezpečnostnými opatreniami v podmienkach pandemickej krízy. V tlačovej správe o tom informovala referentka pre komunikáciu s médiami SRK Ľubica Benková.
Príchodu zahraničných študentov nič nebráni
Podľa rektorov sú vysoké školy napriek zložitým podmienkam organizačne pripravené aj na príchod zahraničných študentov. Dokážu uskutočniť výučbu prezenčnou metódou, ktorá v prípade potreby plynulo prejde do online prostredia alebo ako deklarujú, na začiatku akademického roka využijú kombinovanú metódu prezenčnej a dištančnej výučby v závislosti od charakteru štúdia.
Vysokoškolský titul bude možné aj odobrať, koalícia pripravila návrh zákona
Rektori uvítali informáciu ministra školstva Branislava Gröhlinga (SaS), že na základe výsledkov rokovaní s ministerstvom financií budú aj prostriedky na kompenzáciu výdavkov univerzít na nákup dezinfekčných prostriedkov a osobných ochranných pracovných pomôcok v súvislosti so zabezpečením bezpečnosti a ochrany zdravia študentov a zamestnancov poskytnuté vysokým školám v priebehu nasledujúcich týždňov.
Zmeny si vyžadujú odvahu
V ďalšom bode programu sa SRK zaoberala návrhom metodiky vyhodnocovania akreditačných štandardov a postupmi jej aplikácie v podmienkach jednotlivých univerzít a vysokých škôl. Predseda výkonnej rady Slovenskej akreditačnej agentúry pre vysoké školstvo Robert Redhammer prezentoval zámery agentúry a diskutoval s rektormi o predloženom návrhu.
Študenti Filozofickej a Právnickej fakulty Univerzity Komenského sa budú vzdelávať dištančne
Informoval, že v štádiu prípravy sú ešte ďalšie materiály upravujúce podmienky akreditačného procesu. „Navrhovaná metodika rešpektuje princípy autonómie akademického prostredia, transparentnosti, integrity, kompetentnosti a rôznorodosti,“ uviedol Rudolf Kropil v diskusii so zástupcami akreditačnej agentúry.
Dodal, že „zmeny v hodnotení vysokých škôl si vyžadujú aktívny prístup, odvahu, spoluprácu a ochotu zmeniť súčasný stav.“