Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) pripravil sériu jarných e-testov pre žiakov piateho a deviateho ročníka základných škôl a stredoškolákov. Informoval o tom odbor komunikácie Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR (MŠVVaŠ SR).
Maturanti majú cvičné témy
Elektronické testy pre piatakov a deviatakov sú zamerané na ich vedomosti zo slovenského či maďarského jazyka a matematiky. Stredoškoláci majú k dispozícii e-testy nielen z vyučovacích jazykov a matematiky, ale aj z cudzích jazykov, ako je angličtina, nemčina či ruština. Pre maturantov sú pripravené cvičné témy a zadania písomných prác z vyučovacích a cudzích jazykov.
Deviataci si môžu učivo zopakovať cez elektronické testy, učiteľom poskytnú spätnú väzbu
„Učitelia môžu tieto testy využiť na diagnostiku vedomostnej úrovne žiakov z hlavných vyučovacích predmetov, ako sú matematika, vyučovacie a cudzie jazyky,“ uviedla riaditeľka NÚCEM Romana Kanovská. Zároveň doplnila, že objektívne výsledky testov môžu byť pre učiteľov pomôckou pri postupnom vyrovnávaní rozdielov v úrovni vedomostí žiakov po ich návrate do škôl.
Neodporúčajú ich dať po návrate do škôl
Ústav však na základe metodického usmernenia MŠVVaŠ SR k návratu žiakov do škôl neodporúča učiteľom, aby e-testy zadávali žiakom v čase adaptačného obdobia po návrate do škôl.
Testy zostavil NÚCEM v elektronickej aj papierovej forme. Oba typy testov sú obsahovo rovnocenné. Školy, ktoré nevyužívajú elektronickú formu testovania alebo nemajú pre žiakov zabezpečené vhodné počítačové vybavenie, tak môžu využiť papierovú formu testov.
Projekt na posilnenie vedomostí
Pre náročné podmienky vzdelávania počas pandémie rezort vytvoril aj projekt na posilnenie vedomostí. Ide o doučovací projekt Spolu múdrejší za 1,5 milióna eur.
Do projektu sa prihlásilo takmer päťsto škôl a približne tritisíc kmeňových, bývalých či budúcich učiteľov plánuje počas nasledujúcich mesiacov odučiť viac ako 400-tisíc žiakohodín doučovania. Medzi prihlásenými školami sú najvýraznejšie zastúpené školy, ktoré vzdelávajú žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia alebo žiakov, ktorých rodiny žijú v hmotnej núdzi.