Plánujete kúpu elektromobilu? Zákazníci by mali myslieť nielen na cenu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
elektromobil, nabíjacie stanice
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com.

Pri kúpe elektromobilu treba brať do úvahy nielen jeho cenu, ale aj rýchlosť nabíjania a reálny dojazd. Ako ďalej upozorňuje spoločnosť AURES Holdings, ktorá prevádzkuje sieť autocentier AAA Auto a Mototechna, vhodné je sa v tejto otázke poradiť s odborníkom. Parametre, na aké sú zákazníci zvyknutí v prípade spaľovacích áut, už totiž v prípade čisto elektrických automobilov nie sú tie najdôležitejšie.

Dvojnásobok predaných áut

Pri kúpe spaľovacieho vozidla riešia ľudia, aké je staré, koľko má najazdené, aký má motor, aký výkon, prevodovku či typ karosérie. Pri kúpe elektromobilu ale riešia úplne iné veci,“ skonštatoval co-CEO skupiny AURES Holdings Petr Vaněček.

Okrem ceny a výdrže batérie je rozhodujúce aj to, aké má kupujúci možnosti nabíjania. Sieť autocentier AAA Auto a Mototechna predala tento rok 472 elektrovozidiel, čo je dvakrát viac ako za rovnaké obdobie minulého roka.

Druhá najväčšia investícia

Rekordný predaj čisto elektrických áut potvrdzuje stále sa zvyšujúci záujem na sekundárnom trhu. Priemerný kupujúci v Európskej únii počíta s tým, že za elektromobil minie viac ako 30-tisíc eur, do tejto hranice sa zmestí len minimum nových elektroáut. Väčšina populácie na takú vysokú hranicu nedosiahne, a preto si musí vybrať ojazdené,“ zhodnotil Vaněček.

Kúpa automobilu je vo väčšine prípadov po bývaní druhou najväčšou investíciou, pri výbere je tak nutné zvažovať nielen samotnú cenu, ale aj prevádzkové náklady. Práve tie sú dôvodom, prečo už 43 % Európanov reálne uvažuje o kúpe elektromobilu. Napriek tomu sa ale viac ako polovica záujemcov obáva vysokej obstarávacej ceny, 39 % nedostatočného nájazdu a vyše tretina % problémov s nabíjaním. Z výdrže batérie má obavy 62 % záujemcov o elektrické auto.

AURES Holdings prevádzkuje sieť pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku, Maďarsku a Nemecku. Za dobu svojej existencie obslúžila už vyše 3,1 milióna zákazníkov. Skupina je so 100-tisíc predaných vozidiel ročne najväčším predajcom ojazdených automobilov v strednej Európe. Predáva aj zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna. Na západných trhoch pôsobí prostredníctvom spoločnosti Driverama.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Petr Vaněček
Firmy a inštitúcie AAA AutoAURES HoldingsEurópska úniaMototechna