Krajiny V4 sú za bezpečnejšie nebo a jednotný železničný trh

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
V4
Zľava: Český premiér Bohuslav Sobotka, poľský premiér Donald Tusk, maďarský premiér Viktor Orbán a slovenský predseda vlády Robert Fico. Foto: SITA, AP

BRATISLAVA 14. marca (WEBNOVINY) – Prioritami krajín V4 v dopravnej politike je vytváranie bezpečnejšieho neba nad Európou a jednotného železničného trhu.

Predstavitelia Slovenska, Česka, Poľska a Maďarska na úrovni štátnych tajomníkov to potvrdili v piatok v Bruseli, informovalo ministerstvo dopravy.

„V rámci nášho spoločného vyhlásenia V4 oceňujeme vytvorenie jednotného európskeho neba. Samozrejme, existujú isté obavy napríklad v súvislosti s monopolizáciou trhu podporných služieb, či pri posilnení postavenia používateľov vzdušného priestoru,“ povedal štátny tajomník ministerstva dopravy František Palko.

Cieľom je koordinácia rozvoja dopravných spojení

Používatelia vzdušného priestoru by podľa neho nemali zasahovať do riadenia podnikateľských subjektov, ktoré tieto služby poskytujú.

Cieľom novovytvorenej expertnej pracovnej skupiny V4 bude koordinácia rozvoja dopravných spojení v rámci siete TEN-T, ako aj spolupráca na národných dopravných stratégiách s cieľom zvyšovania bezpečnosti dopravy a minimalizácie vplyvov na životné prostredie. Jej úlohou bude aj spolupráca v oblasti vývoja a výskumu.

Experti sa prvý raz zídu budúci týždeň v Bratislave na ministerstve dopravy. Hlavnou témou stretnutia bude rozvoj Národnej dopravnej stratégie do roku 2020 vrátane ďalších vízií.

Prvé stretnutie expertov prebehne v Bratislave

Stretnutie zástupcov V4 sa uskutočnilo v rámci zasadnutia Rady ministrov pre dopravu, telekomunikácie a energetiku. Slovensko podľa rezortu dopravy potvrdilo aj kladný postoj k liberalizácii a postupnému vytváraniu jednotného európskeho železničného trhu.

„Pri liberalizácii vnútroštátnej osobnej železničnej dopravy sme za postupný prechod. Treba brať do úvahy riziká, ktoré so sebou úplná liberalizácia prináša, predovšetkým v sociálnej oblasti,“ upozornil Palko.

Termín liberalizácie do roku 2019 alebo 2022 je podľa neho dostatočne dlhý, aby sa operátori prispôsobili tlaku nových poskytovateľov služieb. To bude ovplyvňovať aj znižovanie požiadaviek na dotácie zo štátneho rozpočtu na krytie strát v železničnej osobnej doprave.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe František Palko
Firmy a inštitúcie V4 Vyšehradská štvorka