Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti tieto služby chce poskytovať cestným dopravcom šesť spoločnosti, prví by mali byť taliansky Telepass a nemecký Toll4Europe.
Diaľničiari podpísali s poľskou partnerskou spoločnosťou dohodu o spolupráci, chcú urýchliť prípravu výstavby R4 od Kapušian k hranici s Poľskom pri Vyšnom Komárniku.
V prvom roku prevádzky na tomto úseku by mala intenzita dopravy dosiahnuť priemerne zhruba 12-tisíc vozidiel denne, po desiatich rokoch by mala vzrásť na 21-tisíc áut.
Výstavba obojstranného odpočívadla pri hraniciach s Maďarskom trvala od začiatku roka 2021, zmluvné náklady dosiahli približne deväť miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.
Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti poskytovateľov Európskej služby elektronického výberu mýta, z ktorých si budú môcť dopravcovia vybrať, bude viac.
Národná diaľničná spoločnosť tvrdí, že k znižovaniu podielu nákladov môže prispieť aj príchod poskytovateľov európskeho mýta a možný prevod kontrolného systému národného mýta do vlastníctva štátu.