Štandardná motorová nafta EVO zabezpečí bezproblémový chod motora do úrovne teplôt približne -20 celziových stupňov, prémiová nafta EVO Plus vydrží až do -40 celziových stupňov.
Na čerpacích staniciach Slovnaft slovenskí motoristi natankujú už nové palivá. Bratislavská rafinéria k 16. novembru na základe legislatívy mení ponuku letných palív za zimné. „V maloobchodnej sieti Slovnaft motoristi natankujú plne aditivované palivá, ktoré majú úžitkové vlastnosti prispôsobené podmienkam nasledujúcich chladných mesiacov. Štandardná motorová nafta EVO zabezpečí bezproblémový chod motora do úrovne teplôt približne -20 celziových stupňov, prémiová nafta EVO Plus vydrží až do -40 celziových stupňov,“ informoval hovorca Slovnaftu Anton Molnár.
Parametre zimného paliva určuje európska norma. Okrem iného definuje aj hraničnú teplotu, pri ktorej je nafta za určitej teploty schopná prejsť testovacím sitkom s presnou veľkosťou pórov. Tento parameter sa nazýva medzná teplota filtrovateľnosti. „Zmena v zložení a správna aditivácia paliva zabezpečujú lepšiu štartovateľnosť studeného motora a jeho chod pri mínusových teplotách,“ doplnil Molnár.
Benzíny obsahujú viac prchavých zložiek, majú teda lepšiu odpariteľnosť paliva. Motorová nafta zase obsahuje menšie množstvo ťažkých parafínov, ktoré pri silnejších mrazoch kryštalizujú, a tým zanášajú palivový filter motora.
Okrem výmeny paliva je podľa Molnára dôležité dbať aj na celkový technický stav vozidla. Odborníci odporúčajú nastaviť si servisný cyklus s kontrolou pred zimnou sezónou. „Vplyv na chod motora má taktiež stav a kapacita autobatérie, účinnosť žhaviacich sviečok či kvalita ostatných prevádzkových kvapalín, ako sú olej a chladiaca kvapalina. Z hľadiska bezpečnosti je významná aj výmena zimnej kvapaliny do ostrekovačov, ktorú by mali motoristi absolvovať ešte pred príchodom prvých mrazov,“ konštatoval Molnár.