Spoločnosť Západoslovenská energetika upozorňuje, že v uplynulých dňoch zaznamenala tisícky sťažností na podomových predajcov, ktorí sa snažia presviedčať domácnosti na zmenu dodávateľa energií na základe klamlivých informácií.
Nekalé praktiky podomových predajcov ponúkajúcich domácnostiam zmenu dodávateľa energií naďalej pokračujú. Presviedčať slovenské domácnosti na zmenu dodávateľa elektriny či plynu majú podľa spoločnosti Západoslovenská energetika (ZSE) na základe klamlivých informácií. „Predajcovia používajú ako argumenty klamlivé informácie o odchode nemeckej skupiny E.ON zo Slovenska. Zároveň zákazníkov zavádzajú tvrdeniami o tom, že majú poverenie od našej spoločnosti na zmenu dodávateľa elektrickej energie,“ uviedla hovorkyňa ZSE Michaela Dobošová.
Operujú najmä v Bratislave
Západoslovenskí energetici v uplynulých dňoch zaznamenali tisícky sťažností na podomových predajcov od svojich zákazníkov, a to najmä z bratislavského regiónu. „Nedá sa však vylúčiť, že sa predajcovia postupne presunú aj do iných regiónov,“ upozornila Dobošová s tým, že najzraniteľnejšou skupinou sú predovšetkým seniori, čo predajcovia aj patrične využívajú.
Žiadne zmeny sa nechystajú
Predseda predstavenstva ZSE Juraj Krajcár zdôraznil, že v rámci ich spoločnosti neprichádza k žiadnym akcionárskym ani iným zmenám. „V prípade, ak majú odberatelia akékoľvek pochybnosti, nech sa obrátia na našu zákaznícku linku, kde im poskytneme relevantné informácie,“ dodal Krajcár.
Ostražitosť je na mieste
Odberatelia by si mali uvedomiť, že pri zmene dodávateľa sa podpisuje viacero dokumentov. „Upozorňujeme preto zákazníkov, aby dávali pozor na to, čo im dáva predajca podpísať. Predajca si väčšinou vypýta faktúru za elektrinu, prípadne ďalšie dokumenty a doklady. Zákazníkom odporúčame, aby si pred tým, ako poskytnú akékoľvek informácie, overili totožnosť predajcu i pravdivosť jeho predajných argumentov,“ konštatovala Dobošová. V prípade, ak už zákazník zmluvu o zmene dodávateľa podpísal, môže od nej do 14 dní odstúpiť bez udania dôvodu.