Slovenská elektrizačná prenosová sústava, a.s. (ďalej len SEPS), oslavuje tento rok 20. výročie svojho založenia. Pri tejto príležitosti prichádza s novou vizuálnou identitou, ktorá odráža jej budúce smerovanie. Cieľom je predstaviť SEPS ako modernú spoločnosť, ktorá ide s dobou a je pripravená na prichádzajúce zmeny spojené s novým decentralizovaným dizajnom trhu, dekarbonizáciou a digitalizáciou. SEPS má zároveň ambíciu byť prvou voľbou pri hľadaní práce v energetike.
Vizuálna identita SEPS sa od jej založenia v roku 2002 nemenila
„K súťaži na výber novej vizuálnej identity sme pristupovali veľmi zodpovedne,“ hovorí vedúca CSR a komunikácie SEPS Zuzana Bednárová. „O správnom nastavení podmienok transparentnej súťaže sme sa radili s Klubom reklamných agentúr, do poroty sme prizvali renomovaných odborníkov, reklamného stratéga Pavla Minára aj uznávaného dizajnéra Martina „Žltého“ Jenču. Návrhy agentúr sa posudzovali anonymne.“ Podľa poroty najlepší návrh predložila agentúra Neopublic.
Zelená farba v novom logu odkazuje na pôvodné logo spoločnosti. Symbolizuje prírodu, ekológiu, rozvoj, napredovanie a pokrok. K zelenej farbe po novom pribudla modrá. Tá predstavuje spoľahlivosť, zodpovednosť a stabilitu, tiež ide o chladnú farbu odkazujúcu na kov – materiál, z ktorého sú vyrobené prenosové stožiare aj vedenia s celkovou dĺžkou 2356 kilometrov.
„Inšpiráciou pre novú identitu bolo spojenie zelenej a modrej farby, podobne ako v prípade zelených plôch s oblohou na horizonte, za ktorým mizne prenosová sústava vedúca elektrinu do diaľok,“ hovorí Roman Záhorec, managing partner z víťaznej agentúry Neopublic. „Vizuálne spracovanie loga vychádza z pohľadu na samotné elektrické stožiare, respektíve z ich základného stavebného prvku – prekríženia kovovej konštrukcie.“
Súčasťou novej vizuálnej identity je aj nový slogan „Energia na správnom mieste“. Energia považovaná za hybnú silu SEPS, má veľa podôb:
- energia v elektrizačnej sústave, vďaka ktorej môžu domácnosti svietiť, podniky fungovať, nemocnice liečiť,
- energia vkladaná do inovatívnych projektov a modernej infraštruktúry,
- energia potrebná pre efektívne a transparentné hospodárenie,
- energia smerovaná do kvalitnej medzinárodnej spolupráce,
- energia a motivácia našich tímov, našich kolegýň a kolegov.
„Pôvodný slogan ´Naša cesta vedie k vám´ odkazoval na prenos elektriny od výrobcu k spotrebiteľovi. Dnes prechádzame na decentralizovaný trh, kde je dôležité, aby bola energia – či už elektrická, ľudská alebo iná, vždy na správnom mieste. Len tak sa nám podarí v tejto dekáde znížiť emisie skleníkových plynov o 55 %, k čomu sme sa zaviazali v rámci Európskej zelenej dohody,“ konštatuje Peter Dovhun, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ SEPS.
K väčšine aplikácií nového dizajn manuálu, teda nahrádzaniu predmetov dennej spotreby a výmeny loga a súvisiacich vizuálov bude v priebehu nasledujúcich mesiacov prichádzať postupne tak, aby boli v maximálnej možnej miere rešpektované zásady hospodárnosti.
Informačný servis